۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۲:۵۱
 بورس جذاب‌ترین بازار برای سرمایه‌گذاری
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

بورس جذاب‌ترین بازار برای سرمایه‌گذاری

محمدی، کارشناس بازار سهام گفت: یکی از جذابیت‌های بازار سهام P.E پایین این بازار است.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، مصطفی محمدی، کارشناس بازار سرمایه، گفت: بازار سرمایه به طور معمول از تورم تاثیر می‌پذیرد و با توجه به این که تورم در کشور ما سیر صعودی دارد، این موضوع موجب شده است تا بازار سرمایه بسیار جذاب شود.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: تجربه ثابت کرده است در زمان تورم ابتدا بازارهای دارایی رشد می‌کنند، مانند بازارهای مسکن، خودرو طلا و در آخر بازار سهام روند صعودی خود را شروع خواهد کرد.

محمدی بیان داشت: از طرف دیگر الگو فکری فعالان بازار سهام این است که بازار سهام باید خود را به رشد سایر بازارها برساند.

این تحلیل‌گر بازارهای مالی ابراز داشت: در سال ۹۹ بازار سرمایه حباب سنگینی را تجربه کرد و این موضوع موجب شد تا در نیمه دوم سال ۹۹ و همچنین در سال ۱۴۰۰ حباب بازار سرمایه تخلیه شود و در حال حاضر که انتظارات تورمی وجود دارد و شاخص کل رشدی را نسبت به سایر بازارها نداشته است، بازار سهام را جذاب کرده است.

این فعال بازار سرمایه بیان داشت: قیمت دلار بازارهای موازی بازار سهام نسبت به قیمت دلار بورس بسیار بالاتر است، این موضوع موجب شده است تا بازار سرمایه جذاب‌ترین بازار در بین سرمایه‌گذاران باشد و دیر یا زود دلار بازار سهام خود را به دلار سایر بازارها خواهد رساند.

محمدی تصریح کرد: با نوسانات بازار ارز، بازار سرمایه نیز دچار نوسان شده است. اگر بازار ارز به ثبات برسد و سایر سرمایه گذاران بفهمند که سایر بازارها اشباع شده است، بازار سرمایه آرام آرام صعودی خواهد شد.

این کارشناس بازارسرمایه عنوان کرد: ساده‌ترین ابزار برای سرمایه‌گذاری در بازار سهام P.E است و تحلیل گران از این ابزار بسیار استفاده می‌کنند.

وی افزود: یکی از جذابیت‌های بازار سهام همین P.E پایین سهم‌ها است و این موضوع موجب خواهد شد تا نقدینگی وارد بازار سهام شود.

این تحلیل‌گر بازارهای مالی ابراز داشت: با توجه به انتظارات تورمی، فعالان بازار سرمایه P.E بالاتری برای سهم‌ها در نظر می‌گیرند، زیرا رابطه P.E سهم‌ها با انتظارات تورمی یک رابطه مثبت است.

محمدی در پایان تاکید کرد: با رشد تورم بازدهی شرکت‌های بورسی نیز روند صعودی داشته است و این موضوع موجب شده است تا شاخص کل بازار سرمایه تقویت شود، بنابراین بنیاد بازارهای مالی روند صعودی دارد.

کد خبر: ۲۱۳٬۹۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha