۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۰
معامله بیش از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار گواهی سپرده سیمان

معامله بیش از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار گواهی سپرده سیمان

در هفته نخست معاملاتی امسال ۷ میلیون و ۸۵۷ هزار گواهی سپرده سیمان معادل ۷ هزار و ۸۵۷ تن سیمان به ارزش نزدیک ۷ میلیارد و ۶۴ میلیون تومان معامله شد.

به گزارش بازار به نقل از بورس کالا، در سالی که گذشت (سال ۱۴۰۱)، در مجموع ۵۰۶ میلیون و ۸۴۵ هزار گواهی سپرده سیمان معادل ۵۰۶ هزار و ۸۴۵ تن سیمان منعقد شد و ارزش ۳۸۰ میلیارد تومانی را رقم زد.

همچنین از ابتدای فروردین تا پایان ۱۴۰۱ در مجموع ۶۶ میلیون و ۵۵۳ هزار و ۹۱۶ تن سیمان در بورس کالا عرضه شد که با تقاضای ۶۸ میلیون و ۶۲۲ هزار و ۳۴۰ تنی روبه رو و ۵۵ میلیون و ۷۱۴ هزار و ۹۷۹ تن آن به ارزش بیش از ۳۷ هزار میلیارد تومان معامله شد.

در هفته نخست سال ۱۴۰۲ نیز یک میلیون و ۲۶۸ هزار و ۲۴۶ تن سیمان عرضه و با تقاضای یک میلیون و ۸۶۹ هزار و ۱۹۶ تنی مواجه و یک میلیون و ۲۲۶ هزار و ۱۹۶ تن آن مورد دادوستد قرار گرفته است.

تالار سیمان در بورس کالا امروز دوشنبه میزبان عرضه یک میلیون و ۲۲۵ هزار و ۶۲۸ تن انواع سیمان از سوی ۶۵ شرکت سیمانی است. از کل عرضه‌های امروز سیمانی‌ها در بورس کالا، یک میلیون و ۱۰ هزار و ۷۷۸ تن سیمان از نوع تیپ ۲، ۱۲۷ هزار و ۸۵۰ تن از نوع سیمان تیپ ۱-۴۲۵، ۷۶ هزار و ۵۰۰ تن از نوع سیمان تیپ ۱-۳۲۵ و ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن از نوع سیمان تیپ ۱-۵۲۵ خواهد بود.

۶۵ شرکت سیمانی که امروز عرضه دارند، به ترتیب بالاترین حجم عرضه، شامل شرکت‌های سیمان آبیک، تهران، ارومیه، صوفیان، سپاهان، هگمتان، مازندران، هرمزگان، ساوه، شرق، بجنورد، صنایع سیمان سامان غرب، شاهرود، فراز فیروزکوه، پیوند گلستان، آذر آبادگان خوی، فیروزکوه، شمال، فارس نو، نیزار قم، ممتازان کرمان، عمران انارک، صنایع سیمان گیلان سبز، مجتمع سیمان غرب آسیا، اردستان، خوزستان، گروه صنعتی معدنی سیمان تجارت مهریز، کرمان و داراب هستند.

همچنین شرکت سیمان زاوه تربت، ایلام، صنایع سیمان شهرکرد، غرب، صنایع سیمان نهاوند، لار سبزوار، قائن، توسعه گستر هلال خاورمیانه (سیمان مارگون)، جوین، منددشتی، زابل، اصفهان، آرتا اردبیل، زنجان، دشتستان، ساروج اصفهان، کویر کاشان، خاش، بین‌المللی ساروج بوشهر، کاوان بوکان، فارس، خمسه، کیاسر، کردستان، خاکستری نی ریز، کارخانجات سیمان لامرد، دورود، تیس چابهار، باقران، سپهر قیر و کارزین، نائین، قشم، یاسوج، توسعه ماهان کرمان، کارون و استهبان نیز از دیگر شرکت‌هایی هستند که محصول خود را روی تابلو می‌برند.

کد خبر: ۲۱۳٬۹۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha