۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۵
افزایش قیمت مصوب جوابگوی تعمیرکاران نیست| دستمزد تعمیر منطقی نباشد دستگاه ها عیوب غیر واقعی می گیرند
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان صنایع برودتی:

افزایش قیمت مصوب جوابگوی تعمیرکاران نیست| دستمزد تعمیر منطقی نباشد دستگاه ها عیوب غیر واقعی می گیرند

تهران- بهشتی،رئیس اتحادیه تولید کنندگان و تعمیرکاران صنایع برودتی، تهویه مطبوع، لباسشویی و قطعات یدکی تهران گفت: افزایش قیمت مصوب قطعات جوابگوی تعمیرکاران نیست و تعیین دستمزد ها بر اساس تورم باید باشد

فرهاد بهشتی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه گرانی لوازم خانگی باعث گرانی قطعات و تعمیرات آن ها نیز شده است گفت: طبیعتا در سال جاری نیز افزایش قیمت خواهند داشت.

وی افزود: لوازم خانگی بیشترین تغییر قیمت را در بین تمام کالا ها در بازار داشت و بنا بر گفته فروشندگان خرید لوازم خانگی با کاهش روبرو شد و تنها خانواده هایی که به نوعی محبور به خرید بودند در بازار مشاهده شدند. از آنطرف خانواده ها رو به تعمیرات آورده اند گرچه هزینه تعمیرات نیز در چند سال به اندازه خرید همان محصول خواهد بود.

در ابتدای سال ۱۴۰۱ ، قیمت ها در حدود ۲۰ درصد افزایش یافت امسال نیز اعضای هیئت مدیره فشار بر اتحادیه آورده که افزایش قیمت باید متناسب با تورم باشد در غیر اینصورت تعمیرکاران هزینه های جاری خود را از طرق دیگر از مردم می گیرند مانند عیب گذاشتن بر روی قسمت های سالم یا مسائلی از این دست!

افزایش قیمت متناسب با تورم

رئیس اتحادیه اتحادیه تولید کنندگان و تعمیر کاران صنایع برودتی، تهویه مطبوع، لباسشویی و قطعات یدکی تهران گفت: طبق قانون هر شش ماه اتحادیه می تواند درخواست افزایش قیمت داشته باشد در ابتدای سال ۱۴۰۱ ، قیمت ها در حدود ۲۰ درصد افزایش یافت امسال نیز اعضای هیئت مدیره فشار بر اتحادیه آورده که افزایش قیمت باید متناسب با تورم باشد در غیر اینصورت تعمیرکاران هزینه های جاری خود را از طرق دیگر از مردم می گیرند مانند عیب گذاشتن بر روی قسمت های سالم یا مسائلی از این دست!

بهشتی با اعلام اینکه قیمت های جدید با گرانی ها تناسب ندارد ادامه داد: تا کنون متناسب با گرانی ها نرخ تعمیرات افزایش پیدا نکرده و خدمات تغییری نداشته است و برای سال جدید پس از برگزاری جلسات افزایش قیمت خواهیم داشت. در سال های اخیر ده درصد افزایش مراجعات برای تعمیرات را داشته ایم چرا که خرید لوازم خانگی نو دیگر از سبد بسیاری از خانوار ها حذف شده است و تعمیرات با وجود افزایش قیمت قطعات به خصوص قطعات وارداتی باز هم به صرفه تر است

وی افزود: البته قطعات محصولات قدیمی مانند ال جی و سامسونگ که در حال حاضر مشمول تحریم شده اند و دیگر به کشور وارد نمی شوند به سختی توسط شرکت های واسطه یا قاچاق باید خریداری شود و با قیمت بسیار بالاتری به بازار خواهد رسید که آنهم بی کیفیت تر هستند و بدون خدمات پس از فروش و بعضا مشاهده شده که کالا فیک بوده و اصل این شرکت ها نبوده و باعث به وجود آوردن مشکلات بسیاری برای مصرف کنندگان شده است.

کد خبر: ۲۱۳٬۸۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
      0 0
      سلام بیشتر مردم با جعل سندعادی وتصرف اراضی اطراف شهر ها میلیاردر شدن و اینکه دراسنادعادی انواع جعل سندمیکنند