۱۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۲
ثبت نام ۱۰ میلیون مالیات دهند در سامانه مودیان
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور خبر داد

ثبت نام ۱۰ میلیون مالیات دهند در سامانه مودیان

منظور، رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: عدم حضور مودیان در سامانه مودیان مالیاتی، باعث لغو معافیت‌های قانونی مالیاتی برای اشخاص و شرکت‌ها می‌شود.

به گزارش بازار، داود منظور رئیس سازمان امور مالیاتی در میزگرد اقتصادی سیما از حضور ۱۰ میلیون مودی مالیاتی در سامان مودیان سازمان امور مالیاتی خبرداد و گفت: عدم حضور در این سامانه، باعث لغو معافیت‌های قانونی مالیاتی برای شرکت‌ها می‌شود.

داود منظور افزود: با وجود این که ۵۰۰ شرکت بورسی و ۵۰۰ شرکت دولتی در سامانه مودیان سازمان مالیاتی حضور دارند، اما هنوز ۴۰۰ هزار شرکت ثبت شده حقوقی وارد این سامانه نشده‌اند.

رئیس سازمان امور مالیاتی این را هم اضافه کرد: ۷۵ درصد شرکت‌های بورسی در سامانه مودیان حضور دارند.

منظور همچنین گفت: حدود ۸۰ درصد صورت حساب‌های مالیاتی توسط خود مودیان اعلام شده است. هزینه شرکت‌های معتمد مالیاتی را خود سازمان مالیاتی می‌پردازد.

رئیس سازمان امور مالیاتی با بیان این که قانون پایانه‌های فروشگاهی از سال قبل ابلاغ شده، گفت: از آن زمان تا کنون ۵۰ میلیون صورت حساب به ارزش ۹۰۰ هزار میلیارد تومان صادر شده است و ۶۵ هزار میلیارد تومان ارزش مالیات ابرازی این صورت حساب‌ها خواهد بود.

وی گفت: شرط برخورداری از معافیت مالیاتی مانند معافیت سرمایه‌گذاری در مناطق محرومو معافیت مالیاتی صادراتی، حضور در سامانه مودیان سازمان امور مالیاتی است و اگر شرکت‌ها در مهلت فراخوان شده در این سامانه حضور نیابند، علاوه بر جریمه‌های قانونی ۱۰ درصد کل فروش، از معافیت قانونی نیر محروم می‌شوند.

منظور این را هم گفت: ما نمی‌خواهیم مردم دچار عسر و حرج شوند، اگر شرکت‌ها دلایل موجهی برای عدم حضور به موقع در سامانه مودیان داشته باشند، سازمان مالیاتی این اختیار را دارد که تا ۵۰ درصد جریمه آن‌ها را نادیده بگیرد.

کد خبر: ۲۱۳٬۷۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha