۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۰
کارشکنی در مسیر توسعه معادن بزرگ آذربایجان شرقی/ با متخلفان برخورد می شود
استاندار آذربایجان شرقی انتقاد کرد؛

کارشکنی در مسیر توسعه معادن بزرگ آذربایجان شرقی/ با متخلفان برخورد می شود

تبریز- استاندار آذربایجان شرقی از کارشکنی در مسیر توسعه معادن بزرگ این استان انتقاد کرد و گفت: با کسی تعارف نداریم و با متخلفان و سوء استفاده کنندگان در زمینه معادن برخورد می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدرضا پورمحمدی عصر امروز در جلسه شورای معادن آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه این استان ظرفیت های بالای معدنی دارد، ادامه داد: باید از این قابلیت ها و پتانسیل ها در جهت توسعه منطقه استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه معادن نقش مهمی در رشد اقتصادی استان دارند، افزود: نقش معدن باید در توسعه اقتصادی استان افزایش یابد و تدوین برنامه راهبردی بخش معدن در استان ضروری است.

استاندار آذربایجان شرقی سپس در خصوص پروژه مهم نفلین سینیت سراب نیز گفت: خوشبختانه بسیاری از مشکلات واحد معدنی نفلین سینیت سراب رفع شده است و با تمام توان پیگیر اجرا و تکمیل این طرح هستیم.

وی با تاکید بر اینکه با اجرای این طرح ایران از واردات آلومینا بی‌نیاز می‌شود، افزود: طرح نفلین‌سینیت سراب در توسعه اقتصادی و اشتغال زایی نقش مهمی دارد.

پورمحمدی با بیان اینکه کارشکنی برخی افراد در مسیر توسعه معادن استان مشهود است، گفت: آنها محیط زیست را بهانه می کنند. در کنار توسعه اقتصادی استان از محل شکوفایی معادن، حفظ محیط زیست نیز در اولویت است.

استاندار آذربایجان شرقی بر افزایش نقش بخش معدن در توسعه و شکوفایی اقتصادی استان تأکید کرد و خواستار اهتمام جدی دستگاه‌های اجرایی و همکاری بخش خصوصی در این زمینه شد.

پورمحمدی بر توجه به سهم دولت از محل فعالیت‌های معدنی و تلاش برای حفظ منابع طبیعی در بهره‌برداری از معادن نیز اشاره کرد.

کد خبر: ۲۱٬۳۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha