۱۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۷
 بهبود فضای کسب و کار و تسهیل مبادلات اقتصادی با چک‌های جدید
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد

بهبود فضای کسب و کار و تسهیل مبادلات اقتصادی با چک‌های جدید

علیزاده، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: چک‌های جدید با توجه به الزاماتی که در قانون برای آن قائل شد، نقش بسزایی در مبادلات اقتصادی مردم دارد.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، محسن علیزاده، عضو کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم سپیدان درباره تاثیر چک‌های جدید و دیجیتال گفت: پیش از بکارگیری چک‌های جدید، متاسفانه صدور چک‌های بلامحل بر مراودات و معاملات در بازار تاثیر گذاشته بود و همین امر سبب ایجاد بی اعتمادی برای تجار، بازرگانان و معامله گران بازارهای کالایی شد که در نتیجه آن معاملات چکی و سفته‌ای در حال کنار گذاشتن بود که با تدابیر جدید بانک مرکزی شرایط تغییر کرد.

وی در ادامه اضافه کرد: خوشبختانه چک‌های جدید با توجه به الزاماتی که در قانون جهت صدور چک برای آن قائل شد، نقش بسزایی در مبادلات اقتصادی مردم ایفا کرد، زیرا هراندازه که اعتبار چک افزایش یابد، اعتماد مردم هم به این ابزار بیشتر می‌شود و در بهبود فضای کسب و کار کمک می‌کند.

این عضو کمیسیون اقتصادی در این خصوص یادآور شد: همانطور که در ابتدا اشاره شد، در گذشته گیرنده چک از وصول مطالباتش اطمینان کامل نداشت و این مسئله یکی از موانع تسهیل کسب و کارها بود، اما در حال حاضر این اطمینان به شکل چشم گیری افزایش یافته و با ضوابط موجود صادرکننده چک برای مصون ماندن از عواقب بعدی، خود را ملزم به پرداخت تعهداتش می‌داند.

نماینده مردم سپیدان در ادامه تصریح کرد: الزاماتی که در نحوه صدوراین چک‌ها مورد توجه قرار گرفته است، سبب شده هیچ کس نتواند از این موضوع سوءاستفاده کند و صاحب چک باید حداکثر دقت برای تسویه حساب با فروشنده یا خریدار را داشته باشد، چنانچه این کار را انجام ندهد از ادامه فعالیت‌های اقتصادی و گاها اجتماعی محروم خواهد ماند.

علیزاده در این خصوص افزود: از دیگر مزایای چک دیجیتال ارائه خدمات غیرحضوری به شهروندان است، علاوه براین منجر شده پرونده‌های قابل رسیدگی در قوه قضائیه که عمدتا بخاطر صدور چک‌های بلامحل تشکیل شده بود، کمتر شود و این موضوع خود به تنهایی بار بسیار زیادی را از دوش قوه قضائیه کاهش داد.

کد خبر: ۲۱۳٬۶۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha