۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۱
 نابسامانی سهام اروپا در میان نگرانی‌های مربوط به بخش بانکی

نابسامانی سهام اروپا در میان نگرانی‌های مربوط به بخش بانکی

سهام اروپا در بحبوحه نگرانی‌های مداوم از بحران عمیق‌تر ناشی از سقوط کردیت سوئیس و دو بانک آمریکایی ثابت بسته شدند.

به گزارش بازار، سهام اروپا پس از تلاش برای افزایش در بحبوحه نگرانی‌های مداوم از بحران عمیق‌تر ناشی از سقوط کردیت سوئیس و دو بانک آمریکایی، تغییر چندانی نکرد.

STOXX ۶۰۰ پس از افزایش ۰.۸ درصدی در روز، ثابت بسته شد.

ناظر ارشد بانک مرکزی اروپا در مورد آخرین فروش سهام دویچه بانک در هفته گذشته ابراز نگرانی کرد که نشان دهنده نگرانی شدید سرمایه گذاران بود.

دویچه بانک پس از کاهش نزدیک به ۹ درصدی در هفته گذشته، نزدیک به ۲ درصد سقوط کرد، زیرا هزینه بیمه بدهی در برابر نکول به بالاترین سطح خود در چهار سال گذشته رسید. علیرغم افزایش ۰.۷ درصدی زیرشاخص بانکی، در مسیر ثبت بدترین عملکرد ماهانه خود از مارس ۲۰۲۰ یعنی زمانی که بازارهای مالی از ترس همه گیری کرونا رنج می‌بردند، قرار گرفت.

بانک سوئیسی UBS پس از آن که رالف همرز، مدیرعامل آن، در یادداشتی داخلی که رویترز مشاهده کرد، گفت که این بانک خرید Credit Suisse تحت نظارت دولت را فرصتی برای رشد می‌داند، ۱.۷ درصد رشد کرد.
سهام املاک و مستغلات بیشترین تأثیر را داشتند، زیرا ۲.۷ درصد سقوط کردند و به پایین‌ترین سطح خود در پنج ماه و نیم گذشته رسیدند.

سهام انرژی ۱.۹ درصد جهش کرد و قیمت نفت را افزایش داد.

در خصوص سهام شرکت‌های فناوری، سهام "سافتکت" برای خدمات و مشاوره فناوری اطلاعات ۵.۵ درصد جهش کرد تا یکی از بزرگترین سودها در شاخص STOXX ۶۰۰ باشد.

کد خبر: ۲۱۳٬۵۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha