۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸
عوامل موثر بر درمان هموروئید را بهتر بشناسید

عوامل موثر بر درمان هموروئید را بهتر بشناسید

متاسفانه امروزه برخی از افراد زمانی که متوجه عارضه و بیماری بواسیر یا همان هموروئید می‌شوند از رفتن به بیمارستان و مراجعه به پزشک خودداری می‌کنند که این امر باعث وخیم شدن بیماری می‌گردد.

بازار: بیماری بواسیر یا همان هموروئید، از شایع‌ترین بیماری‌هایی می‌باشد که مربوط به قسمت مقعد می‌شود و باعث بروز یبوست و زخم و خارش در این ناحیه می‌گردد.

به گفته برخی از پزشکان، می‌توان با رعایت رژیم غذایی امکان ابتلا به این بیماری را کاهش داد به همین منظور توصیه می‌شود غذاهای حاوی فیبر مصرف شود و در کنار آن‌ تحرک و انجام پیاده‌روی نیز فراموش نشود؛ این گونه می‌توان از بروز این بیماری تا حد زیادی پیشگیری کرد.

از علائم بیماری هموروئید می‌توان به این موارد اشاره کرد:

وجود رگ‌های متورم در قسمت مقعد، یبوست، احساس درد و ناراحتی در قسمت نشیمنگاه، ایجاد برآمدگی، خارش و سوزش و....

دقت داشته باشید که اگر هموروئید به سرعت درمان نشود باعث بروز عوارض خطرناکی می‌گردد و با رشد باکتری‌ها در این ناحیه، باعث بروز بیماری‌های مختلفی می‌گردد.

در ادامه به معرفی و مزایای یکی از روش‌های عمل جراحی بواسیر خواهیم پرداخت.

مزایای جراحی هموروئید

همانطور که اشاره شد، از علائم عارضه بواسیر می‌توان به خارش و سوزش در ناحیه مقعد اشاره کرد که بایستی به محض مشاهده هرگونه علائم‌ ناشی از بواسیر، فورا به پزشک متخصص مراجعه کرد.

از آنجایی که امکان مبتلا شدن خانم‌های باردار به بیماری بواسیر شایع‌تر است، در صورت ایجاد قرمز و خارش در قسمت مقعد، به دکتر متخصص بواسیر خانم مراجعه کنند و از این عارضه پیشگیری کنند تا برای مادر و جنین مشکلی ایجاد نشود.

در گذشته برای درمان بیماری هموروئید از تیغ و قیچی استفاده می‌شد که متاسفانه بیمار ناچار بود درد زیادی را متحمل شود اما امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی، یکی از راه‌های عمل جراحی هموروئید، جراحی با لیزر می‌باشد.

خوشبختانه به علت مزایایی که روش جراحی هموروئید با لیزر دارد، بیماران زیادی با این روش درمان شده‌اند.

یکی از مزیت‌های عمل جراحی هموروئید با لیزر، این است که بیمار نیازی به بستری طولانی مدت در بیمارستان ندارد و به صورت‌ سرپایی و با بی حسی عمل می‌شود و بعد از انجام عمل، می‌تواند به منزل باز گردد.

علاوه بر این مواردی که ذکر شد، عمل جراحی با لیزر عوارض زیادی به دنبال ندارد و در مدت زمان کمی عمل انجام‌ می‌شود که این عامل از دیگر مزیت‌های این روش جراحی به شمار می‌رود.

عوامل موثر بر درمان هموروئید را بهتر بشناسید

هزینه جراحی هموروئید

برای تعیین قیمت هزینه لیزر هموروئید عوامل مختلفی در آن دخیل هستند اما به طور معمول نسبت به عمل‌های جراحی دیگر قیمت نسبتا مناسبی دارد و خیلی هزینه بالایی ندارد.

پزشک پس از معاینه و مشخص کردن نوع بیماری، هزینه عمل را مشخص می‌کند البته بیمارستان یا مرکزی که برای عمل به آن مراجعه می‌کنید نیز می‌تواند بر قیمت این عمل جراحی موثر باشد.

هزینه عمل جراحی هموروئید در مراکز درمانی دولتی، در مقایسه با کلینیک‌های تخصصی مناسب‌تر می‌باشد اما چون این نوع عمل نیازی به بستری ندارد، مقرون به صرفه می‌باشد و قیمت نسبتا مناسبی دارد.

توجه داشته باشید عمل جراحی هموروئید با لیزر را زیر نظر متخصص بواسیر انجام دهید و مراقبت‌های مربوط به بعد از عمل که در ادامه گفته می‌شود را رعایت کنید تا دوره نقاهت کوتاه‌تری داشته باشید.

مراقبت‌های بعد از عمل جراحی بواسیر

بعد از عمل جراحی هموروئید، برای این که عوارض ناشی از عمل مانند بی اختیاری مدفوع برای بیمار ایجاد نشود، توصیه می‌شود بیمار نسبت به نکات و مراقبت‌هایی که بعد از عمل جراحی باید رعایت شود، آگاه باشد تا دوره نقاهت کوتاه‌تری را تجربه کند و سلامت خود را سریع تر به دست آورد و به زندگی معمولی خود برگردد.

یکی از نکاتی که حتما بعد از عمل جراحی باید رعایت شود، داشتن رژیم غذایی مناسب و حاوی فیبر زیاد می‌باشد همچنین غذاهای فردی که تازه عمل شده است، باید مقوی و سالم و سرشار از ویتامین‌های مفید باشد تا با تقویت سیستم ایمنی بدن از عوارض‌های عمل جلوگیری شود.

داشتن رژیم غذایی مناسب بعد از عمل بواسیر، در بهبود روند درمان و کاهش عوارض پس از عمل بسیار تاثیر گذار می‌باشد.

توجه داشته باشید مصرف مایعات زیاد خصوصا آب در طول روز، از ایجاد یبوست پس از عمل بواسیر جلوگیری می‌کند.

مراقبت از زخم و جلوگیری از عفونت آن از دیگر مراقبت‌هایی می‌باشد که باید حتما به آن توجه کرد.

می‌توانید برای جلوگیری از عفونت زخم، با استفاده از کمی آب و شوینده‌های مخصوص زخم را شست و شو و ضدعفونی کنید در غیراین‌صورت امکان ایجاد التهاب و عفونت در ناحیه مقعد وجود دارد.

برای کاهش درد می‌توان از مسکن‌هایی که دکتر تجویز کرده است و کمپرس سرد استفاده کرد با استفاده از این روش بتوان درد بیمار را تا حد زیادی کاهش داد.

عوامل موثر بر درمان هموروئید را بهتر بشناسید

سخن پایانی

درست است که عمل جراحی هموروئید با لیزر ممکن است در دراز مدت عوارض‌هایی از خود نشان دهد اما در مقایسه با دیگر عمل‌های جراحی بواسیر، عوارض کمتری دارد و از نظر هزینه کاملا به صرفه‌تر می‌باشد.

نکته‌ای که حتما باید به آن‌ توجه کنید، انتخاب پزشک حاذق در این زمینه می‌باشد تا عمل موفقیت آمیزی را پشت سر بگذارید.

توجه داشته باشید بیمارستانی که برای انجام این نوع عمل انتخاب می‌کنید، دارای کادر حرفه‌ای باشد و از نظر بهداشتی کاملا مناسب باشد تا کمتر دچار عوارض‌های ناشی از بعد عمل شوید.

برخی از افراد در زمان مواجهه با علائم بیماری بواسیر از رفتن به پزشک خودداری می‌کنند و از بیماری خود خجالت می‌کشند که این عمل اصلا درست نیست و باعث تشدید بیماری می‌گردد.

توصیه می‌کنیم به محض مشاهده هرگونه علائم بیماری هموروئید به مراکز درمانی مراجعه کنید و درمان خود را آغاز کنید تا باعث تشدید بیماری نشوید.

برگرفته از وب سایت کلینیک درمان هموروئید ماه درمان https://mahdarman.com/

کد خبر: ۲۱۳٬۴۴۸

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha