۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۱:۵۱
تامین سرمایه در گردش تولیدکنندگان منجر به رونق تولید می‌شود| دولت موانع پیش‌روی صادرات را رفع کند
نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

تامین سرمایه در گردش تولیدکنندگان منجر به رونق تولید می‌شود| دولت موانع پیش‌روی صادرات را رفع کند

جدی، نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: برای رونق تولید باید به موضوع سرمایه در گردش تولیدکنندگان توجه ویژه‌ای شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی جدی، با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۲ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «مهار تورم، رشد تولید» گفت: برای رونق تولید باید به موضوع سرمایه در گردش تولیدکنندگان توجه ویژه‌ای شود زیرا به دلیل تورم ایجاد شده در سال‌های گذشته تولیدکنندگان در تامین نقدینگی با مشکلات بسیاری روبه رو شدند.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس در بودجه سال جاری برای تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی پیش‌بینی‌های مناسبی داشت و در صورتی که دولت این موضوعات را به درستی اجرایی کند، رونق تولید محقق می‌شود.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: دولت باید موانع پیش روی صادرات را رفع کند تا بازار مناسبی برای تولیدات ایجاد شود.

وی اضافه کرد: رونق تولید دو اثر دارد؛ نخستین اثر آن، ایجاد ارزش افزوده برای کشور است و این موضوع علاوه بر افزایش درآمدهای مالیاتی و اشتغالزایی، منجر به رونق اقتصادی نیز می‌شود از سوی دیگر اگر بتوان تولیدات داخلی را صادر کرد درآمد ارزی نیز رشد پیدا می کند در نتیجه ارزش پول ملی افزایش می‌یابد و تورم کاهشی خواهد شد.

جدی اضافه کرد: در واقع مهار تورم ناشی از افزایش ثروت در کشور است و افزایش ثروت کشور نیز باید از محل رشد صادارت و رونق تولید محقق شود.

کد خبر: ۲۱۳٬۱۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha