۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵
بنای جدی برای کنترل نقدینگی داریم
رئیس کل بانک مرکزی:

بنای جدی برای کنترل نقدینگی داریم

همتی، رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه ما بنای جدی داریم نقدینگی را کنترل کنیم، گفت: پیش بینی ما این است با اقداماتی که دولت انجام داده و انضباط مالی که برای کسری بودجه از طریق فروش سهام و اوراق خزانه متعهد شده است، حجم نقدینگی حتماً نسبت به سال گذشته کمتر خواهد شد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه جلسه هیئت دولت به خبرنگاران گفت: ما مقید هستیم با ابزارهایی که در اختیار داریم و اقداماتی که در بازار پول خواهیم داشت از جمله از طریق کنترل نرخ سود بانکی، نرخ تورم را در کشور کنترل کنیم.

عبدالناصر همتی گفت: از وظایف مهم بانک مرکزی کنترل تورم است و این در حالی است که در دو سال گذشته با مواجهه با تحریم‌ها و اتفاقاتی که برای نرخ ارز افتاد شاهد تورم بالا بودیم.

وی گفت: سال گذشته ما توانستیم به ابزار عملیات بازار باز مجهز شویم و کارهای اساسی آن انجام و ضوابط قانونی آن تهیه شد و هم اکنون آمادگی داریم بتوانیم از عملیات بازار باز در بازار پول و سرمایه استفاده کنیم.

همتی افزود: یکی از دلایل موثر در تورم حجم نقدینگی است و بنای جدی داریم که این نقدینگی را کنترل کنیم و با انضباط مالی که دولت متعهد شده است و برای کسری بودجه از طریق فروش سهام و انتشار اوراق خزانه اقدام خواهد کرد، حجم نقدینگی حتماً نسبت به سال گذشته بسیار کمتر خواهد شد.

وی گفت: نرخ تورم را نیز سعی می‌کنیم به میزان پیش بینی شده یعنی حدود ۲۲ درصد کنترل کنیم.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: کنترل تورم باعث می‌شود بقیه دستگاه‌های اجرایی و کسانی که در شکل گیری تورم نقش دارند بیشتر رعایت کنند و انتظارات تورمی نیز در کشور کاهش می‌یابد.

کد خبر: ۲۱٬۳۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha