۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲
هشدار هواشناسی از احتمال طغیان رودخانه‌ها

هشدار هواشناسی از احتمال طغیان رودخانه‌ها

هواشناسی با هشدار نارنجی از تشدید بارش‌ها در روزهای ۶ و ۷ فروردین خبر داد و توصیه کرد از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها بپرهیزید.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور تشدید فعالیت سامانه بارشی در روزهای یک‌شنبه و دوشنبه - ششم و هفتم فروردین ماه - موجب رگبار و رعدوبرق، بارش تگرگ، وزش باد شدید موقت، کاهش محسوس دما، در نقاط مرتفع و سردسیر بارش برف و کولاک برف خواهد شد.

تشدید بارش‌ها روز یک‌شنبه در استان‌های خوزستان، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب و غرب اصفهان و لرستان و روز دوشنبه در استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب و جنوب اصفهان، شمال غرب فارس، لرستان، قزوین، البرز و تهران رخ می‌دهد.

با توجه به لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، طغیان رودخانه‌ها، در نواحی کوهستانی کولاک برف، صاعقه، رانش زمین و ریزش سنگ در نواحی کوهستانی، خسارت به سازه‌های موقت بویژه چادرهای مسافرتی و خسارت به صنعت کشاورزی در پی فعالیت سامانه بارشی، توصیه می‌شود مسافران هنگام سفر با خودرو تجهیزات لازم و سوخت کافی به همراه داشته باشند.

بر اساس توصیه‌های این سازمان، در این روزها، پرهیز از اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها و فعالیت‌های کوه‌نوردی، خودداری از چرای دام و تردد نکردن عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت بویژه چادرهای مسافرتی ضروری است.

سازمان هواشناسی همچنین بر ضرورت لایروبی کانال‌ها و آب‌روها در نواحی سردسیر آمادگی برای برف روبی توسط دستگاه‌های مربوطه تاکید کرد.

کد خبر: ۲۱۳٬۰۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha