۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۹
هشدار سرمازدگی محصولات کشاورزی در استان سمنان
با استقرار سامانه کم‌فشار بارشی رقم خورد؛

هشدار سرمازدگی محصولات کشاورزی در استان سمنان

سمنان- استقرار سامانه کم فشار بارشی در نخستین روز بهار ۱۴۰۲ در اقصی نقاط استان سمنان زنگ هشدار سرمازدگی محصولات باغی را به صدا درآورده است.

به گزارش خبرنگار بازار، استقرار سامانه کم فشار بارشی از امروز اول فروردین ماه، اقصی نقاط استان سمنان را متاثر کرده و رنگ هشدار سرمازدگی محصولات باغی و زراعی را نیز به صدا درآورده است. اداره کل هواشناسی استان سمنان طی اطلاعیه ای به کشاورزان هشدار سرمازدگی را داده و اعلام کرده که اقدامات لازم برای مراقبت از باغات و مزارع کشاورزی را در دستور کار قرار دهند.

در اطلاعیه هواشناسی استان سمنان آمده است: آماده سازی روش‌های مقابله با سرمازدگی همچون بخاری و مولد مه در باغات در دستور کار کشاورزان قرار گیرد. این سامانه سبب بارش باران و گاهی رگبار رعد وبرق و درر برخی نقاط وزش باد شدید خواهد بود و برای دو روز نیز در استان باقی خواهد ماند.

هواشناسی استان سمنان اعلام کرده که کاهش پنج الی ۱۰ درجه دمای هوا از دیگر آثار جوی فعالیت این سامانه بارشی است همچنین باغات تحت تاثیر سرمای هوا قرار خواهند گرفت. آبگرفتگی معابر و جاری شدن روان آب‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها دیگر موضوعی است که هواشناسی درباره آن هشدار داده است. روان‌آب‌هایی که خود می‌تواند برای مزارع و باغات نیز آسیب‌زا باشد.

در فقدان روش های علمی کشاورزان استان سمنان در این شرایط سرمای بهاره بعضاً به روش های سنتی مانند آتش زدن لاستیک ها مبادرت می ورزند که البته اثر چندانی ندارد و تنها می تواند بخشی از باغات را حفظ کند.

سال‌ها است که این سرمای بهاره محصولات کشاورزی و باغی به خصوص در شرق استان سمنان را از بین می برد و هنوز هم راهکار عملی و علمی درستی برای آن یافت نشده است. گفتنی است این سامانه کم فشار سرمایی دو الی سه روز در استان باقی خواهد ماند.

کد خبر: ۲۱۲٬۷۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha