۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶
 نوسان انس جهانی، بازار داخلی طلا را وارد رکود کرد/خرید و فروش طلا به مردم توصیه نمی شود
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با بازار:

نوسان انس جهانی، بازار داخلی طلا را وارد رکود کرد/خرید و فروش طلا به مردم توصیه نمی شود

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: قیمت انس جهانی طلا طی یک هفته اخیر لحظه ای شده تا پیش بینی برای نرخ این کالای ارزشی در بازار سخت شود.

عبادالله محمد ولی در گفتگو با بازار با بیان این که تنش های سیاسی و تغییرات نرخ دلار موجب شده است تا طلا جهانی با نوسان قیمت همراه شود افزود: قیمت جهانی طلا همچنان افزایشی است و این روند تاثیر خود را بر روی قیمت طلا و سکه در داخل به جای گذاشته است. وی خاطر نشان کرد: چنانچه بازار مدیریت نشود امکان آشفتگی قیمت ها در این کالا وجود دارد چرا که نمی توان ثبات قیمت را برای آن ایجاد کرد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر به تاثیر گذاری نوسان نرخ طلای جهانی در معاملات این کالا در بازار داخل اشاره کرد و افزود: معمولا نوسان لحظه ای قیمت جهانی طلا باعث می شود تا این بازار در داخل وارد رکود شود و دادو ستدی انجام نشود چرا که قدرت تصمیم گیری برای خریدار و فروشنده سخت می شود.

وی اضافه کرد: چنانچه بازار ارز به ثبات برسد و قیمت انس جهانی نیز از روندی لحظه ای خارج شود، التهاب بازار طلا در داخل فرو کش و معاملات از سر گرفته خواهد شد.

محمد ولی با بیان این که ثبات بازار طلا به ثبات نرخ ارز و قیمت انس جهانی گره خورده است، افزود: نوسان نرخ ارز و افزایش قیمت جهانی طلا اثر مستقیم خود را بر روی قیمت طلا و سکه دربازار داخل به جای می گذارد، بنابراین اگر مدیریتی در این بازار ایجاد نشود اقتصاد کشور را درگیر خود خواهد کرد.

وی افزود: خرید و فروش طلا در چنین شرایطی به مردم توصیه نمی شود. البته تجربه نشان داده است که هر موقع برای سرمایه گذاری اقدام به خرید طلا شود ضرری متوجه سرمایه گذار نمی شود.

کد خبر: ۲٬۱۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha