۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹
ستاد اجرایی فرمان امام(ره) منشاء خدمات فراوانی در کشور است
رئیس جمهور:

ستاد اجرایی فرمان امام(ره) منشاء خدمات فراوانی در کشور است

رئیس جمهور با بیان این که باید تلاش کنیم دغدغه مردم نسبت به بیماری سرطان کاهش یابد، گفت: خدمت به مردم و گره گشایی از مطالبات مردم یعنی اقداماتی که امروز در کشور انجام می شود.

به گزارش بازار، سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در آئین گشایش مجهزترین و پیشرفته‌ترین مرکز جامع درمان سرطان، تشکیل این مرکز را اقدامی قابل تقدیر دانست و اظهار داشت: دولت همچنان که در حوزه اقتصاد وظیفه دارد در حوزه سلامت رسالت بیشتری دارد و بسیاری از اقداماتی که در این زمینه در کشور انجام می شود با همکاری همه دستگاه ها و نهادها و دولت است، خدمت به مردم و گره گشایی از مطالبات مردم یعنی اقداماتی که امروز در کشور انجام می شود.

رئیس جمهور افزود: گام بسیار مبارکی در حوزه سلامت به همت بنیاد برکت، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) و فرامین رهبری معظم انقلاب اسلامی انجام گرفته که قابل تقدیر است.

آیت الله رییسی گفت: با تشکیل این گونه مراکز دغدغه بیماران و خانواده کاهش می یابد زیرا در این مراکز در تشخیص و درمان با آخرین تکینک های روز دنیا عمل می کنند که اقدامی اصولی و مبنایی است. راه اندازی این مرکز جامع برای تشخیص و درمان سرطان اقدامی شایسته است زیرا می تواند دغدغه خانواده های نیازمند را در ابتلا، هزینه و هم در نتیجه بخش بودن درمان کاهش دهد.

رئیس جمهور گفت: تصور این است که در سرطان درمان آنچنان کارساز نیست و این تصور در عموم پیدا شده اما اطمینان دادن به اینکه سرطان سریع قابل تشخیص و درمان است جای امیدواری است. وظیفه دولت در حوزه سلامت تلاش برای پیشگیری و درمان است و باید تلاش شود تا فرد مبتلا به سرطان تا جای ممکن دغدغه کمتری در حوزه درمان داشته باشد.

آیت الله رئیسی ادامه داد: در گذشته صندوق کمک به بیماران خاص تشکیل شده بود اما کافی نبود چراکه آن صندوق برای کمک و مساعدت بود نه درمان و این مرکز جامع و اساسی، مرکزی آرامش‌بخش، اطمینان‌بخش و امیدآفرین برای بیماران سرطانی است که دغدغه درمان نداشته باشند. حتی شعبه این مرکز باید در استان‌ها فعال شود و توسعه یابد.

رئیس جمهور با اشاره به این که فقر، بی عدالتی، زد و بند و ناسلامتی زیبنده این کشور نیست، گفت: اکنون کارهای بنیادی در حال انجام است مانند اشتغالزایی، فعال کردن صنعت، معدن و دیگر موارد که باید از این اقدامات تشکر کرد و آن را توسعه داد.

آیت الله رئیسی درباره برقراری عدالت گفت: عدالت به این معناست که هرچیزی را در جای خود قرار دهیم، عدالت اقتصادی یعنی دسترسی آسان برای افراد نیازمند. عدالت در حوزه سلامت، درمان و حوزه های اشتغال و کارآفرینی که همه حوزه های مختلف عدالت محسوب می شود.

رئیس جمهور با بیان این که امروز مردم، نهادهای انقلاب اسلامی، دولت و سایر قوا در کشور تلاش می‌کنند، تصریح کرد: امروز ستاد اجرایی فرمان امام به برکت نام امام راحل منشاء خدمات فراوانی در کشور و در حوزه کشاورزی، صنعت و معدن، سلامت و خدمت رسانی به مردم و تحصیل رفع محرومان داشته است، بسیاری از اقدامات امروز در کشور با همکاری همه دستگاه و نهادهاست و دولت امروز نهادها را جدا از دولت تعریف نمی کند و مردم را هم جدای از دولت تعریف نمی کنیم. مجموعه تلاش هایی که در کشور انجام می شود همه در سبد نظام جمهوری اسلامی است و امروز خدمات بسیاری در کشور در حال انجام است.

آیت الله رئیسی ادامه داد: با وجود اینکه صندوق کمک به بیماران و بیماری‌های خاص تأسیس شد و کارهای خوبی انجام داد اما کافی نبود. افتتاح امروز یک کار اساسی است و می‌تواند اطمینان‌بخش و امیدآفرین باشد. این مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان به‌عنوان یک مرکز امیدبخش است که به مردم نوید می‌دهد دغدغه‌ای نسبت به ابتلا و درمان سرطان نداشته باشند و اگر این مرکز بتواند در استان‌ها شعباتی فراهم کند، برای خدمت به مردم مفیدتر خواهد بود.

رئیس جمهور اضافه کرد: مقام معظم رهبری درباره خدمت به بیماران فرموده‌اند که مریض نباید غیر از دغدغه‌ی بیماری، دغدغه‌ی دیگری داشته باشد و این سخن حکیمانه‌ای است. باید درمان برای بیماران تسهیل شود و این مرکز می‌تواند به‌عنوان مجهزترین مرکز تشخیص و درمان سرطان کار بزرگی را رقم بزند.

وی با بیان این که کارهای بنیادین برای رفع فقر در کشور باید توسعه یابد، گفت:‌ ایجاد اشتغال، ساخت کارخانه‌های مختلف در سراسر کشور، فعال کردن صنعت، معدن و کشاورزی هم در زُمره اقدامات بنیادین است، این امور در راستای شعار سال بود.

کد خبر: ۲۱۲٬۱۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha