۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۱
آینده ارز کاردانو و پیش بینی قیمت کاردانو در سال ۲۰۲۵

آینده ارز کاردانو و پیش بینی قیمت کاردانو در سال ۲۰۲۵

کاردانو یک رمزارز مبتنی بر بلاکچین است که خود را نسل سوم بلاکچین نامیده و رقیبی برای اتریوم به شمار می‌رود.

به گزارش بازار، کاردانو یک رمزارز مبتنی بر بلاکچین است که خود را نسل سوم بلاکچین نامیده و رقیبی برای اتریوم به شمار می‌رود. بلاکچین کاردانو و رمزارز بومی آن با نماد اختصاری ADA، با استفاده از قراردادهای هوشمند و معماری چند لایه بلاکچین، به تراکنش‌های کاربران امنیت می‎بخشد. 

https://blog.morbit.trade/cardano_ada_explained/

برای درک بهتر شبکه کاردانو ابتدا باید بدانید که کاردانو نسل سوم بلاکچین در بازار رمزارزها است. بیت کوین نسل اول و اتریوم نسل دوم بازار رمزارزهاست. مشکلاتی چون مقیاس پذیری و هزینه‌های بالای کارمزد، توسعه نسل سوم بلاکچین‌ را سرعت بخشید. شبکه کاردانو و ارز ADA با هدف رفع مشکلات این چنینی توسعه یافتند. 

ارز دیجیتال آدا یک رمزارز غیرمتمرکز بوده که دارای معماری چند لایه، با استفاده از اصول و قوانین ریاضی است. این ارز در سال ۲۰۱۵ توسعه یافت و به دلیل مقیاس پذیری بالا، از همان ابتدا مورد توجه کاربران بازار رمزارزها قرار گرفت. 

ارز کاردانو درست مانند بیت کوین قادر است که در پرداخت هزینه‌ها مورد استفاده قرار گیرد. از طرفی این شبکه مانند اتریوم از سیستم قراردادهای هوشمند پشتیبانی کرده و قادر است خدمات مشابه اتریوم را به توسعه دهندگان ارائه دهد. 

مزایای بلاکچین کاردانو و ارز آدا

  • با افزایش تعداد کاربران، سرعت پردازش تراکنش‌ها بالا می‌رود. 
  • شبکه کاردانو تحت نظارت هیچ نهاد مرکزی و ارگانی قرار ندارد. 
  • اجرای قرادادهای هوشمند و امکان توسعه پروژه‌های رمزارز در بلاکچین کاردانو 
  • امنیت بالا
  • بلاکچین کاردانو دارای دو لایه حسابداری و محاسباتی است.
  • سرعت بالای تراکنش‌ها
  • صرفه جویی در مصرف برق با استفاده از پروتکل اثبات سهام

تاریخچه قیمت ارز ADA

همانطور که گفته شد ارز کاردانو را با نماد اختصاری ADA معرفی می‌کنند. این ارز دیجیتال تعداد محدودی دارد و در نهایت عرضه کلی آن معادل ۴۵٬۰۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ واحد است.

در تاریخ ۲ اکتبر سال ۲۰۱۷ ارز ADA با قیمت ۰.۰۲ دلار در صرافی بیترکس، بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال آن زمان عرضه شد و خیلی زود رشد چشمگیر خود را آغاز کرد.

در ۴ ژانویه ۲۰۱۸ کاردانو همگام با تمام بازار ارزهای دیجیتال با ۶,۰۰۰ درصد افزایش نسبت به قیمت اولیه به ATH  یک و نیم دلار رسید.

پس از رسیدن به اوج، قیمت کاردانو هم مانند سایر رمزارزهای بازار در یک روند نزولی طولانی‌مدت به شدت سقوط کرد. پس از این بازار خرسی،  قیمت کاردانو در سال ۲۰۱۹ کمی بازیابی شد. 

در زمان نگارش این مطلب (اسفند ۱۴۰۱) کاربران برای خرید ارز کاردانو از موربیت باید در حدود ۱۶ هزار تومان پرداخت کنند. لازم به ذکر است که همین حالا می توانید با بهترین قیمت به خرید ارز دیجیتال از موربیت در کمترین زمان بپردازید.

آینده ارز کاردانو در سال ۲۰۲۳

تحلیلگران معتقدند که قیمت ارز آدا در سال ۲۰۲۳ در محدوده  ۱.۱ تا ۱.۵۶ دلار در نوسان است. حداقل قیمت کاردانو در سال ۲۰۲۳ معادل ۱.۱۰ دلار و حداکثر قیمت این ارز ۱.۵۶ دلار خواهد بود. 

آینده ارز کاردانو در سال ۲۰۲۴

حداقل و حداکثر قیمت ارز آدا در سال ۲۰۲۴ به ترتیب معادل ۱.۳۱ دلار و ۱.۷۵ دلار پیشبینی شده است. 

آینده ارز کاردانو در سال ۲۰۲۵

از نظر تحلیلگران سال ۲۰۲۵ ارز کاردانو موفق می‎شود که به قیمت ۲ دلار برسد. بر این اساس حداکثر قیمت کاردانو در سال ۲۰۲۵ معادل ۲.۲۰ دلار و حداقل قیمت معادل ۱.۹ دلار خواهد بود. 

پیش‌بینی قیمت ADA در آینده

با این وجود که بسیاری از کاربران بازار براین عقیده‌اند که ارز آدا موفق نشده است که به تمامی وعده‌های خود عمل کند، بسیاری از تحلیلگران نظرات متفاوتی در این باره دارند. در این بخش نظرات تحلیلگران معروف بازار درباره آینده کاردانو را بررسی خواهیم کرد: 



 

  • وب‌سایت Wallet Investor 

این سایت پیش‌بینی آینده ارز دیجیتال کاردانو را فضایی صعودی می‌بیند. این پلتفرم انتظار دارد ارزش آدا در سال ۲۰۲۳ به دو برابر و تا سال ۲۰۲۷ به ۵ دلار برسد.

  • وب‌سایت TradingBeasts 

TradingBeasts نیز یک روند صعودی برای قیمت کاردانو پیش‌بینی کرده بااین‌حال این پلتفرم محتاطانه اظهار کردهاست که قیمت آدا تا سال آینده به ۲ برابر قیمت کنونی خواهد رسید.

  • Digital Coin Price 

دیجیتال کوین پرایس  مثل Wallet Investor پیشبینی را بر این گذاشته که آدا می‌تواند به قیمت ۵ دلار برسد. هرچند که این وبسایت، این قیمت را برای ۲۰۳۱ در نظر گرفته است. ازنظر این وب‌سایت پیش‌بینی قیمت کاردانو در آینده، مثبت و با شیب کم همراه است.

  • Gov Capital 

تیم تحلیلگر Gov Capital پیش‌بینی مبهمی از آینده رمز ارز کاردانو ارائه کرده. این وب‌سایت می‌گوید آدا تا ۵ سال آینده پتانسیل رسیدن به ۱۰ دلار را دارد. همچنین برای آن در سال آینده رشد ۱۰۰ درصدی در نظر گرفته است.

مسیر حرکت کاردانو در آینده چگونه خواهد بود؟

بنیان گذار شبکه کاردانو، چارلز هاسکینسون، به مدت شش ماه  در شبکه اتریوم فعالیت داشت و از این رو نقاط ضعف و قدرت این پروژه را از نزدیک شاهد بود. 

با توجه به تصویری که هاسکینسون از پتانسیل و آینده تکنولوژی بلاکچین داشت، پروژه خود را با نام شبکه کاردانو آغاز کرد. 

هدف او از توسعه کاردانو ایجاد شبکه‌ای بود که مشکلات اصلی شبکه‌های دیگر را نداشته باشد. 

گفتنی است که شبکه کاردانو از ابتدا در قالب تحقیقات پیر ریویو (Peer Review) رشد خود را آغاز کرد. 

با این حال باتوجه به رود مپ کاردانو، توسعه گام به گام ارز ADA و شبکه کاردانو و تحقیق و مطالعه منجر به کاهش سرعت رشد این پروژه شده است. 

خیلی از تحلیلگران و به خصوص رقبای این ارز دیجیتال، هاسکینسون را به وسواسی بودن متهم کرده‎اند. 

در مقابل چارلز هاسکینسون، اینطور پاسخ می‌دهد که حاضر نیست روی سرمایه کاربران ریسک کند و حاضر است که با صبر پروژه را پیش ببرد تا کاردانو با مشکلاتی که بقیه‌ی شبکه‌ها با آن دست به گریبان شده‌اند، روبرو نشود. وی در ادامه به قطعی شبکه سولانا شاره کرده‌است. 

کد خبر: ۲۱۲٬۰۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha