۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۴
برقراری مجدد پروازها در مسیر تبریز- کیش
مدیرکل فرودگاه های آذربایجان شرقی خبر داد

برقراری مجدد پروازها در مسیر تبریز- کیش

تبریز- مدیرکل فرودگاه های استان آذربایجان شرقی از برقراری مجدد پروازهای این فرودگاه در مسیر کیش- تبریز- کیش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بازار، رامین آذری روز سه شنبه در گفت و گویی اعلام کرد: پرواز کیش- تبریز- کیش با شماره پرواز ورودی ۹۷۳ و خروجی ۹۷۲ توسط شرکت هواپیمایی ایرتور با هواپیمای A۳۰۰-۶۰۰ از روز دوشنبه پنج خرداد ۹۹ شروع شده است.

وی اظهارداشت: این پروازها در مسیر کیش- تبریز- کیش در روزهای دوشنبه، سه شنبه، پنج شنبه و جمعه انجام خواهد شد.

مدیرکل فرودگاه های آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: پروازهای شرکت هواپیمایی ایرتور در مسیر کیش- تبریز- کیش از ۱۹ اسفند ماه ۹۸ به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شده بود.

فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز در شمالغرب شهرستان تبریز و در ارتفاع ۱۴۹۴ متری از سطح دریا در زمینی به مساحت ۵۲۹ هکتار در سال ۱۳۲۹ با ماموریت ارائه خدمات فرودگاهی، ناوبری و هوانوردی جهت پذیرش پروازهای داخلی و بین المللی به منظور حمل و نقل مسافر و بار طراحی و احداث شده است و بصورت open sky و ۲۴ ساعته فعال است.

این فرودگاه با روزانه ۴۴ پرواز داخلی و شش پرواز خارجی به دلیل واقع شدن در مرز و کریدورهای هوایی بین المللی در ارائه خدمات ناوبری ، رادار و هوانوردی به پروازهای داخلی و بین المللی به خصوص پروازهای عبوری بین المللی (over fly) که بیشتر از مبدا و کشورهای عضو اتحادیه اروپا به مقصد کشورهای آسیایی جنوب شرقی و آسیای میانه و بالعکس انجام می شود، نقش بسیار مهمی دارد.

کد خبر: ۲۱٬۲۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha