۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۲
سبد کالاهای صادراتی زنجان متنوع باشد
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

سبد کالاهای صادراتی زنجان متنوع باشد

زنجان- رنگ رونا، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: سبد کالاهای صادراتی زنجان باید متنوع باشد و در بخش هایی چون حوزه دانش‌بنیان نیز دیده شود.

مصطفی طاهری در گفتگو با خبرنگار بازار،به بازار برخی از کشورهای همسایه برای محصولات تولیدی ایران اشاره کرد و گفت: بازار این کشورها فرصت هایی است که باید به بهترین نحو و با بالاترین ظرفیت ممکن صادرات محصولات خود را به آنها داشته باشیم.

وی ابراز کرد: حوزه لجستیک و حمل و نقل از نیازهای اصلی حوزه صادرات است که باید به آن توجه جدی کرد و در شمال کشور در حوزه حمل و نقل صادراتی کمبودهایی وجود دارد که باید به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، گفت: استفاده از ظرفیت های ریلی برای صادرات مهم و فرصت مطلوبی است.

طاهری تاکید کرد: تکمیل برخی از مسیرهای ریلی به کشورهای همسایه می تواند در توسعه صادرات استان زنجان و ایران نقش موثری را ایفا کند و برخی از قطعه ها و کالا ها که در کشور ما تولید می شود به ویژه در کشور روسیه مورد نیاز است و از این طریق می توان در مسیر افزایش اقلام صادراتی از ایران حرکت کرد.

وی افزود: سبد کالاهای صادراتی استان زنجان باید متنوع باشد و در بخش هایی چون حوزه دانش‌بنیان نیز دیده شود.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فعالان زنجان در حوزه فناوری و دانش بنیان از جمله سرآمدان کشور هستند که این موضوع خود می تواند فرصتی برای افزایش صادرات باشد، ابراز داشت: در شرایط کنونی روسیه یک ظرفیت و فرصت ویژه برای افزایش صادرات ایران محسوب می‌شود.

کد خبر: ۲۱۲٬۰۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha