۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۳
نسخه مشارکت بیشتر صندوق توسعه ملی در پروژه های داخلی
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مطرح کرد

نسخه مشارکت بیشتر صندوق توسعه ملی در پروژه های داخلی

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: اگر صندوق در طرح های و پروژه های داخلی شریک تسهیلات گیرندگان باشد می‌تواند سهام خود را هر وقت که بخواهد به فروش برساند.

به گزراش بازار به نقل از خانه ملت، جعفر قادری، با اشاره به ماموریت های صندوق توسعه ملی و راهکارهایی در زمینه بهبود عملکرد این صندوق بیان کرد: تاکنون صندوق تنها به ارائه تسهیلات اقدام کرده است و سرمایه گذاری صندوق در برخی امور مطرح نبوده است، در حال حاضر صندوق برنامه هایی را طرح ریزی کرده تا بیاید و در طرح ها و پروژه ها مشارکت و سرمایه گذاری داشته باشد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وقتی که صندوق می تواند در پروژه های خارج از کشور سرمایه گذاری کند اولاتر این است که در پروژه های داخلی نیز هم سرمایه گذاری داشته باشد چراکه منعی برای این مسئله وجود ندارد.

وی تاکید کرد:اگر قرار باشد در این بخش - سرمایه گذاری صندوق در پروژه های داخلی- اساسنامه آن تغییر کند ما می توانیم این موضوع را در قالب برنامه هفتم توسعه مدنظر قرار دهیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه متاسفانه برخی از تسهیلات گیرندگان از صندوق، از ظرفیت آن سو استفاده می کنند، بیان کرد:این افراد در عین حال که می توانند فعالیت خود را در قالب دریافت این تسهیلات زودتر به بهره برداری برسانند، به دلیل اینکه نرخ سود صندوق توسعه ملی پایین است، سعی می کنند که در برگرداندن منابع فوق مقداری تعلل کنند.

وی تاکید کرد: بنابراین اگر صندوق در طرح های و پروژه های داخلی شریک تسهیلات گیرندگان باشد می‌تواند سهام خود را هر وقت که بخواهد به فروش برساند و از این طریق منابع خود را زودتر بازدگرداند و در طرح ها و پروژه های بیشتری مشارکت داشته باشد.

این نماینده مجلس بیان کرد:همچنین شراکت صندوق در طرح ها و پروژه ها می تواند مشکل وثیقه سرمایه گذاران در این بخش را برطرف کند.

کد خبر: ۲۱۱٬۹۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha