۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷
مشهد با محدودیت‌های ترافیکی روبروست
هم‌زمان با سال‌تحویل نو؛

مشهد با محدودیت‌های ترافیکی روبروست

مشهد- معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: با توجه به افزایش تقاضای سفر به حرم مطهر و هسته مرکزی شهر در روز ۲۹ اسفند و هنگام تحویل سال تمهیدات ویژه‌ای اجرایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ سید خلیل منبتی در این رابطه گفت:با توجه به افزایش تقاضای سفر به حرم مطهر و هسته مرکزی شهر در روز ۲۹ اسفند و هنگام تحویل سال تمهیدات ویژه‌ای برای پیشگیری از مشکلات و گره‌های ترافیکی پیش‌بینی‌شده و در این راستا طرح ویژه‌ای اجرایی خواهد شد.

وی اضافه کرد: براین اساس از ساعت ۱۴ روز دوشنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ لغایت ۲۳:۳۰ روز سه‌شنبه اول فروردین ۱۴۰۲ ممنوعیت تردد کلیه وسایل شخصی و موتورسیکلت در محدوده خیابان امام رضا (ع) از میدان بسیج تا حرم مطهر، خیابان شهید نواب صفوی حدفاصل میدان شهدای گوهرشاد تا حرم مطهر، خیابان طبرسی حدفاصل تقاطع غیرهمسطح شهید گمنام تا حرم مطهر، خیابان آیت‌الله شیرازی حدفاصل میدان شهدا تا حرم مطهر، خیابان آیت‌الله خزعلی حدفاصل میدان گنبد سبز تا چهارراه شهدا، خیابان آیت‌الله بهجت تا چهارراه شهدا و خیابان شهید اندرزگو حدفاصل چهارراه خسروی تا میدان بیت‌المقدس اجرا می‌شود.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد افزود: با توجه به اجرای محدودیت‌های ترافیکی به زائرین و مجاورین توصیه می‌شود از پارک خودرو در حاشیه معابر منتهی به حرم مطهر در زمان اجرای طرح خودداری کنند، زیرا خودروهای پارک شده توسط پلیس به پارکینگ منتقل خواهند شد.

منبتی بابیان اینکه به زائران و مجاوران توصیه می‌شود تا در این روز از خودرو شخصی در سفرهای منتهی به محدوده مرکزی شهر استفاده نکرده و با حمل‌ونقل عمومی در این محدوده تردد داشته باشند اظهار کرد: همچنین با توجه به تعطیلی پارکینگ‌های مستقر در طرح، زائرین و مجاورین می‌توانند از پارکینگ‌های مجاور محدوده طرح استفاده کنند.

وی افزود: با توجه به اجرای محدودیت‌های ترافیکی پیشنهاد می‌شود تا زائران و مجاوران قبل از شروع سفر درون‌شهری از نرم‌افزارهای مسیریاب ترافیکی استفاده کنند.

فعالیت ۲۴ ساعته و رایگان اتوبوسرانی

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی مشهد نیز با بیان اینکه سرویس‌دهی در روز اول فروردین و به مدت ۲۴ ساعت به صورت رایگان انجام می‌شود، گفت: با توجه به زمان تحویل سال، سرویس‌دهی از ساعت ۱۲ شب ۲۹ اسفند آغاز و به صورت پیوسته و بدون وقفه به مدت ۲۴ساعت تا پایان روز اول فروردین ادامه پیدا می‌کند.

علی اصغر نیشابوری در خصوص اقدامات سازمان اتوبوسرانی مشهد برای طرح استقبال از بهار ۱۴۰۲ اظهار کرد: در این راستا، بازسازی اتوبوس‌های مستعمل و رفع مشکلات آن از لحاظ فنی و ظاهری انجام شده است.

اعمال محدودیت های ترافیکی در محور های ارتباطی

جانشین رئیس پلیس‌راه خراسان رضوی نیز در خصوص تأمین ایمنی سفرهای جاده‌ای در ایام نوروز به بازار گفت: گروه‌های پلیس‌راه در آماده‌باش خواهند بود که محدودیت‌هایی نیز در ایام اجرای طرح برای ناوگان حمل‌ونقل بار، به‌جز خودروهای حامل مواد سوختی و فاسدشدنی، اجرا می‌شود.

سرهنگ محمد قانعی نژاد افزود: شروع عملیات این طرح از ۲۶ اسفندماه امسال تا چهارم فروردین سال آینده از ساعت هفت صبح ‌تا ۲۴ اجرا می‌شود و دور دوم اجرای طرح نیز از ۱۱ تا ۱۴ فروردین‌ماه در تمام محورهای اصلی استان اعمال خواهد شد.

کد خبر: ۲۱۱٬۷۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha