۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸
کاهش اعتماد به سیستم بانکی آمریکا و عبور قیمت طلا از مقاومت مهم ۱۸۶۵ دلار
تحلیل بازار طلا؛

کاهش اعتماد به سیستم بانکی آمریکا و عبور قیمت طلا از مقاومت مهم ۱۸۶۵ دلار

قیمت طلا صبح روز دوشنبه موفق به عبور از مقاومت مهم ۱۸۶۵ دلاری خود شده و به بالاترین نرخ خود طی پنج هفته گذشته رسید.

به گزارش بازار، قیمت طلا صبح روز دوشنبه موفق به عبور از مقاومت مهم ۱۸۶۵ دلاری خود شده و به بالاترین نرخ خود طی پنج هفته گذشته رسید.

بر اساس این گزارش، با کاهش تقریبی شاخص دلار در بازار فارکس که نشان دهنده ارز ملی ایالات متحده در این بازار است و همچنین ورشکستگی بانک SVB آمریکا که ضربه بزرگی به اعتماد سپرده گذاران به سیستم بانکی این کشور وارد آورد، قیمت طلا مسیری صعودی را در پیش گرفته است.

اکنون این ترس در میان سرمایه گذاران ایجیاد شده که افزایش نرخ بهره بانکی از سوی فدرال رزرو ممکن است منجر به عدم توانایی بانک های آمریکایی در بازپرداخت تعهدات خود در قبال مشتریان شود. از سوی دیگر، دو شاخص مهم اقتصادی مورد سنجش فدرال رزرو یعنی CPI و PPI نیز علیرغم تمامی تمهیدات اندیشیده شده از سوی فدرال رزرو برای بهبود وضعیت اقتصادی این کشور، وضعیتی کاهشی به خود گرفته که نشان دهنده ضعف اقتصاد این کشور در کوتاه مدت است.

تحلیل تکنیکال قیمت طلا

پیش از هر چیز باید بدانیم که افزایش قیمت طلا و قرار گرفتن آن در مسیر صعودی، مستلزم عبور قیمت از مقاومت مهم ۱۹۰۰ دلاری و تبدیل عدد ۱۸۶۵ دلار به حمایت محکم است.

در حال حاضر، مهمترین مقاومت فوری طلا روی ۱۸۹۰ دلار قرار داشته و در صورت عبور قیمت از این محدوده، مقاومت بعدی روی فیب ۲۳.۶ درصد روی عدد ۱۹۰۲ دلار قرار دارد که مقاومت ماهانه طلا به حساب می آید.

اما در صورت ریزش قیمت و شکسته شدن حمایت ۱۸۶۵ دلاری، نخستین حمایت طلا روی ۱۸۵۷ دلار قرار خواهد داشت. در نمودار زیر، می توانید مهمترین مقاومت ها و حمایت های پیش روی طلا در بازه زمانی روزانه را ملاحظه کنید:

کاهش اعتماد به سیستم بانکی آمریکا و عبور قیمت طلا از مقاومت مهم ۱۸۶۵ دلار

کد خبر: ۲۱۱٬۴۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha