۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۰
اجرایی نشدن قانون سامانه مودیان خلاف قانون است
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس:

اجرایی نشدن قانون سامانه مودیان خلاف قانون است

طغیانی، نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید تاخیر در اجرای قانون مربوط به سامانه مودیان محل ایراد است.

به گزارش بازار، مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بر اجرای هر چه سریعتر قانون سامانه مودیان تاکید کرد.

طغیانی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت سامانه مودیان گفت در آخرین گزارشی که سازمان امور مالیاتی به مجلس داد و درخواست کرد که این سامانه مرحله به مرحله اجرایی شود. یعنی از دی ماه سال ۱۴۰۱ تا دی ماه ۱۴۰۲ به صورت تدریجی اجرایی شود.

این نماینده مجلس افزود یعنی در ابتدا صنایع بزرگ و بورسی به این سامانه متصل شوند، سپس صنایع متوسط، کوچک‌تر تا برسیم به اصناف و خرده فروشان برسد. درباره نحوه اجرای این کار بحثی نداشتیم، اما درباره تاخیر در اجرای قانون این موضوع محل ایراد جدی است.

طغیانی تاکید کرد سامانه مودیان قرار بود اردیبهشت سال ۱۴۰۰ اجرایی شود، یعنی در سامانه کارپوشه‌ها همه مودیان را داشته باشیم. با این حال هنوز بخش کوچکی کارپوشه برای مودیان ایجاد شده و هنوز برای همه مودیان کارپوشه در سامانه مودیان ایجاد نشده است.

این نماینده مجلس تاکید کرد اصل تاخیر در اجرای قانون سامانه مودیان محل ایراد است، اما دولت برای اجرای کامل قانون سامانه مودیان مهلت خواسته است. دولت اکنون در وقت اضافه قرار دارد و هر روزی که اجرایی نشدن این قانون می‌گذرد خلاف قانون محسوب می‌شود.

کد خبر: ۲۱۱٬۳۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha