۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۶
اولویت دولت تکمیل کریدور سواحل جنوب کشور است
وزیر راه و شهرسازی:

اولویت دولت تکمیل کریدور سواحل جنوب کشور است

بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: انشاءالله سال آینده خبرهای خوبی در پروژه‌های اقتصاد دریامحور به گوش می‌رسد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی گفت: استان هرمزگان جزء راهبردی‌ترین استان ها در حوزه زنجیره حمل و نقل ترکیبی کشور است که با داشتن بیش از ۲۰۰۰ کیلومتر ساحل که اقتصاد دریا در این استان معنا پیدا می‌کند.

بذرپاش افزود: با توجه به تعدد بنادر و وجود ۱۴ بندر تجاری در این استان، ما برنامه‌های متعدی داریم.

وی ادامه داد: نظر به درخواست مردم، بندر خمیر امروز به طور رسمی افتتاح شد چراکه پهلوگیری و بارگیری کشتی ها و لنج ها با مشکل مواجه بود و این بندر در خدمت مردم این خطه قرار گرفت.

بذرپاش با اشاره به محور بعدی، طرح توسعه بندر شهید رجایی را نام برد که از ظرفیت ۶.۳ میلیون کانتینر به میلیون ۷.۸ کانتینر افزایش یافته و رقم قابل توجهی است.

وی تصریح کرد: در این راستا بهره برداری از دو مکنده غلات با ظرفیت ۶۰۰ تن بر ساعت که ظرفیت تخلیه کشتی‌ها را افزایش معناداری می‌دهد و می‌تواندکمک شایانی به روند تخلیه می‌کند.

همچنین بهره برداری از برج کنترل شهید رجایی برای کنترل ترددهای دریایی و مجموعه مرجع دریایی افتتاح شد و به طرح توسعه کمک کرد.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در حوزه راه‌های کشور کریدور سواحل جنوب کشور را داریم که بیش از ۱۸۵۰ کیلومتر از مرز شلمچه آغاز می‌شود و استان‌های خوزستان هرمزگان، بوشهر سیستان و بلوچستان را شامل می‌شود و یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های ما در دولت تکمیل این کریدور است که هفته گذشته در بوشهر ۲۵ کیلومتر آن به افتتاح رسید، امروز نیز ۲۵ کیلومتر در این استان و

هفته آینده در سیستان و بلوچستان ۵۰ کیلومتر بزرگراه افتتاح می‌شود که این کریدور در حاشیه جنوبی کشور نقش شایان توجهی در اقتصاد دریامحور دارد.

از طرف دیگر ۷۰۰ میلیارد پروژه راهداری به افتتاح رسیده است که عمده آن روکش و بهسازی راه‌های اصلی و روستایی بوده است. همچنین نظر به این که این استان مقصد مسافران نوروزی است و سال گذشته حدود ۳.۵ میلیون مسافر به این استان سفر کرده بودند، ۳۵نقظه خطرپذیر استان رفع شد چراکه یکی از وظایف ما ایمن سازی راه‌های این منظقه است.

حدود بیش از ۸۰۰ واحد مسکن نهضت ملی نیز افتتاح و تحویل متقاضیان می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد: شروع عملیات اجرایی چندین پروژه بندری در دست اقدام است و ان شاءالله سال آینده خبرهای خوبی در پروژه‌های اقتصاد دریا محور به گوش می‌رسد که عملأ با اتصال ما به شبکه بندرگاهی زمینی و محورهای مواصلاتی چه ریلی و چه جاده ای حمل و نقل ترکیبی خوبی در راستای توسعه اقتصادی کشور رقم بزند.

بذرپاش در خاتمه عنوان کرد: توسعه و تکمیل خط ریلی از شمال به جنوب از رشت به بندر عباس نیز در دستور کار است که ۶۰ در صد آن دوخطه شده است و ۴۰ درصد باقی مانده است.

به گفته وی عملیات طراحی کریدور شمال که از آستارا شروع می‌شود نیز در دست اقدام است که پس از بهره‌برداری به این زنجیره بندری اضافه می شود و نقش قابل توجهی در توسعه اقتصاد کشور خواهد داشت.

کد خبر: ۲۱۱٬۱۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha