۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۹
جزئیات اعلام فروش بسته‌ای بلیت هواپیما در برخی مسیرها تا فردا | سازمان هواپیمایی نقشی در قیمت ندارد
سخنگوی سازمان هواپیمایی در گفتگو با «بازار»:

جزئیات اعلام فروش بسته‌ای بلیت هواپیما در برخی مسیرها تا فردا | سازمان هواپیمایی نقشی در قیمت ندارد

یازرلو، سخنگوی سازمان هواپیمایی با بیان اینکه فروش بسته‌ای بلیت هواپیما برای برخی مسیرها تا فردا مشخص می شود گفت: موضوعات مربوط به قیمت بلیت هواپیما و گرانفروشی به حوزه سازمان هواپیمایی مربوط نمی شود.

بازار؛ گروه راه و مسکن: طبق گفته های محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی قرار است فروش بسته‌ای بلیت هواپیما در بعضی مسیرها مشخص و اعلام شود که آنطور که گفته شده بود قرار بود جزئیات آن شنبه(امروز) اعلام شود.

آنطور که گفته شده است فروش بلیت به صورت بسته‌ای در بعضی مسیرها مجاز است و در بعضی مسیرها فروش چارتری ممنوع بوده و در صورت تخلف مجوز پرواز شرکت‌های هواپیمایی خاطی لغو می‌شود. چنانچه شرکت‌های هواپیمایی نرم افزارهای موبایلی فروش یا آژانس‌های هواپیمایی خارج از قیمت مصوب اقدام به فروش بلیت کنند با آنان برخورد قانونی می‌شود.

البته روی سایت سازمان هواپیمایی مسیرهایی که به صورت بسته‌ای به فروش می‌رسد وجود دارد و قرار بود روز شنبه نیز به طور رسمی این مسیرها اعلام شود.

در این خصوص «جعفر یازرلو» سخنگوی هواپیمایی کشوری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «بازار» در پاسخ به این پرسش که آیا این مسیرها مشخص است و جزئیات آن ابلاغ شده است؟ گفت: جزئیات فروش بسته‌ای بلیت هواپیما برای برخی مسیرها امروز و فردا رسما اعلام می شود. هر چند مسیرها مشخص است اما صبر کنید تا به طور رسمی مشخص و اعلام شود.

یازرلو در پاسخ به این پرسش که فروش بسته ای را محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی اعلام کرد که هم مقصد و هم شرایط را اعلام می کنیم ادامه داد: برخی مسیرها واقعا و قیمت هایی که اعلام می شود گران است در آن بسته توجیه دارد. خارج از بسته است که بلیت توجیه ندارد.

سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان یک سازمان حاکمیتی وظیفه تامین ایمنی و امنیت پروازها را دارد

سخنگوی هواپیمایی کشوری در پاسخ به این پرسش که آیا گزارشی از تخلف ایرلاین ها به سازمان هواپیمایی ارائه شده است؟ تاکید کرد: بله مردم و مسافران معمولا گزارش می دهند. اما نکته ای که هست این است که اختلاف برداشتی وجود دارد و آن هم این است که ما به عنوان سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان یک سازمان حاکمیتی وظیفه تامین ایمنی و امنیت پروازها را داریم.

وی ادامه داد: ایمنی و امنیت پروازها کار ویژه سازمان هواپیمایی کشوری است. منتهی موضوعات مربوط به قیمت بلیت هواپیما و گرانفروشی به حوزه سازمان هواپیمایی مربوط نمی شود.

سازمان هواپیمایی کشوری که وجاهت قانونی برای ورود به این موضوع ندارد. این سازمان فقط می تواند مجوز ایرلاین و یا آژانس را تعلیق یا لغو کند

یازرلو در ادامه یادآور شد: مثال ساده ای بزنیم. اگر در حوزه ای ، سازمان بالا دستی تعیین قیمت می کند یا بر اساس برخی آیتم ها قیمت تعیین و ابلاغ می کند اگر صنف یا پایین دست تخلف می کند دادستان یا سازمان تعزیرات ورود می کند. سازمان هواپیمایی کشوری که وجاهت قانونی برای ورود به این موضوع ندارد. این سازمان فقط می تواند مجوز ایرلاین و یا آژانس را تعلیق یا لغو کند.

وی ادامه داد: بر پایه گزارش های مردمی که به سازمان هواپیمایی می آید ما پایه گزارشهامون مردم و مسافران هستند. بر اساس آن و مقررات و قوانینی که داریم ما این را به نهاد اجرایی و قضایی ارجاع می دهیم که آنها متخلفان را مشخص و مجازات می کنند. منتهی ما بر اساس شکایات مردمی بخش عمده ای از کشف تخلف را که مطلع می شویم و بعد اقدام می کنیم در حوزه مجوزها، از گزارش های مردمی است.

کارویژه سازمان هواپیمایی کشوری ایمنی و امنیت پروازها است و موضوعات مربوط به قیمت بلیت هواپیما به این سازمان مربوط نمی شود

یازرلو خاطر نشان کرد: کارویژه سازمان هواپیمایی کشوری ایمنی و امنیت پروازها است و موضوعات مربوط به قیمت بلیت هواپیما به این سازمان مربوط نمی شود. اینکه می گویم به ما ارتباطی ندارد یعنی وجاهت قانونی نداریم. قانون به طور مشخص در مورد تعیین قیمت مشخص و صراحتا اعلام کرده است که سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان نهاد حاکمیتی صاحب اقتدار و قدرت در حوزه تنظیم قوانین بالاتر از رگولاتوری ، صاحب مرجعیت در حوزه هوانوردی غیر نظامی است.

وی با تاکید بر اینکه به عنوان مثال اگر آژانس هواپیمایی اقدام به فروش بلیت به همراه تور می کند بهترین کار این است که مردم نخرند گفت: کارویژه سازمان هواپیمایی کشوری امنیت و ایمنی پروازها است.

وی در پاسخ به این پرسش که قطعا با توافقی که میان ایران و عربستان صورت گرفته تغییرات و گشایش هایی صورت خواهد گرفت؟ گفت: در مورد توافق ایران و عربستان باید اذعان کنم که پروازهای زیارتی ما ساز و کار مشخصی دارد که متولی آن سازمان حج و زیارت است. هواپیمایی «هما» هم قطعا تشکیل جلسه خواهند داد و بحث عادی سازی روابط رخ دهد قطعا با رسیدن به موسم حج عمره و تمتع قطعا گشایش هایی رخ خواهد داد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری پیشتر به تشریح جزئیات پروازهای نوروزی پرداخته و گفته بود: برای عملیات پروازهای نوروزی سال ۱۴۰۲ که از ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۱ آغاز و تا ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت حدود ۵ هزار و ۵۰۰ پرواز برنامه ای و منظم در مسیرهای داخلی برای شرکت های هواپیمایی داخلی برنامه ریزی شده است.

یازرلو فزود: سازمان هواپیمایی کشوری به منظور رفاه حال مسافران، خدمت‌رسانی بیشتر به مردم و همچنین با توجه به افزایش تقاضا برای مسافرت‌های نوروزی، علاوه بر مجوز پروازهای برنامه ای، حدود ۳۵۰ مجوز فوق العاده برای مسیرهای داخلی در بازه زمانی مذکور صادر کرده است.

کد خبر: ۲۱۱٬۱۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha