۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۶
معاملات ۳ هزار میلیارد تومانی فرآورده‌های هیدروکربوری در بورس انرژی
در هفته منتهی به ۱۶ اسفند رقم خورد

معاملات ۳ هزار میلیارد تومانی فرآورده‌های هیدروکربوری در بورس انرژی

ارزش معاملات بورس انرژی ایران در هفته سوم اسفند ۱۴۰۱ به بیش از ۲۹ هزار و ۹۱۴ میلیارد و ۹۱۱ میلیون ریال رسید.

به گزارش بازار به نقل از به نقل از بورس انرژی ایران، هفته گذشته ۱۲۵ هزار و ۷۷ تن فراورده هیدروکربوری به ارزش ۲۶ هزار و ۱۰۸ میلیارد و ۸۰ میلیون ریال در تابلوی نفت، گاز و سایر حامل‌های انرژی فروخته شد که معادل ۸۷ درصد از ارزش کل معاملات هفته سوم اسفند بود.

در هفته منتهی به ۱۶ اسفند، ارزش معاملاتی رینگ بین‌الملل ۱۳ هزار و ۱۲۶ میلیارد و ۳۶۸ میلیون ریال و ارزش معاملاتی رینگ داخلی ‌۱۲ هزار و ۹۸۱ میلیارد و ۷۱۱ میلیون ریال بود. در هفته گذشته، فراورده‌های نفتای کامل، گاز مایع و حلال ۴۰۲ در رینگ بین‌الملل و فراورده‌های آیزوریسایکل، متانول و نفتای سبک در رینگ داخلی به‌ترتیب بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

ارزش معاملات ۶۶۰ هزار و یک ورقه سلف موازی استاندارد فروخته‌شده در هفته گذشته نیز بیش از ۳ هزار و ۵۱۷ میلیارد و ۷۳۹ میلیون ریال بود. همچنین ۱۲۲ میلیون و ۹۶ هزار و ۵۶۰ کیلووات‌ساعت برق به ارزش ۷۷ میلیارد و ۷۸۳ میلیون ریال و ۷۲ قرارداد آتی به ارزش ۸ میلیارد و ۵۷۱ میلیون ریال در این هفته دادوستد شد.

در هفته سوم اسفند ۳ هزار و ۲۹۲ گواهی ظرفیت به ارزش ۲۰۲ میلیارد و ۵۹۷ میلیون ریال و ۱۵ هزار گواهی سرمایه‌گذاری صندوق‌های قابل معامله به ارزش ۱۴۰ میلیون ریال در بورس انرژی ایران معامله شد.

عرضه‌های امروز شنبه
امروز شنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۱، بورس انرژی ایران میزبان عرضه ۷۰ هزار و ۳۸۰ تن فراورده هیدروکربوری است.

۳۵ هزار تن فول‌رنج نفتا و ۲۸ هزار و ۸۸۰ تن حلال ۴۰۲ دریایی شرکت نفت ستاره خلیج فارس و نیز ۲ هزار تن رافینت۲ عمده شرکت پتروشیمی شیمی‌بافت قرار است در رینگ بین‌الملل عرضه شود.

در رینگ داخلی نیز ۲ هزار تن بنزین پیرولیز پتروشیمی شازند، ۲ هزار تن دی‌سولفید اویل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی و ۵۰۰ تن بنزول خام ذوب‌آهن اصفهان در تابلوی بازار فیزیکی بورس انرژی ایران قرار می‌گیرد.

کد خبر: ۲۱۱٬۰۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha