۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲
سرمازدگی ۴۵۱ میلیارد تومان به کشاورزی استان سمنان خسارت وارد کرد
رئیس جهاد کشاورزی استان سمنان:

سرمازدگی ۴۵۱ میلیارد تومان به کشاورزی استان سمنان خسارت وارد کرد

سمنان- رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان با بیان اینکه در سال ۹۹ کشاورزی استان تحت تاثیر عوامل جوی متاسفانه ضررهای زیادی کرد، گفت: سرمازدگی ۴۵۱ میلیارد تومان به کشاورزی استان خسارت زده است.

سید حسن میرعماد در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه سرمازدگی ۴۵۱ میلیارد تومان به کشاورزی استان سمنان ضرر زده است، بیان داشت: ۲۴۵ میلیارد تومان نیز به کشاورزی استان از بابت تگرگ فروردین و اردیبهشت‌ماه سال جاری خسارت واردشده که روی‌هم مبلغی نزدیک به ۷۰۰ میلیارد تومان را شامل می‌شود.

وی بابیان اینکه شرایط اقلیمی، سرمازدگی و بارش تگرگ بخش عمده‌ای از باغ‌ها و مزارع استان را با مشکل و ضرر مواجه کرد، بیان داشت: تنها ۲۵ درصد باغات استان بیمه است که البته این امر نیز خود دارای دلایلی ازجمله برخی نارضایتی‌ها از سوی کشاورزان است.

رئیس جهاد کشاورزی سمنان بابیان اینکه برای جبران خسارات باغات و مزارع بیمه‌شده اقداماتی صورت گرفته است گفت: برای باغاتی که بیمه نیستند آمار این برآورد خسارت‌ها به مسئولان کشوری رسید و پیشنهادها و مکاتباتی شده که امیدواریم به‌زودی نتیجه آن‌ها نیز مشخص شود و بتوانیم بخشی از ضررهای باغداران و کشاورزان را جبران کنیم.

میرعماد بیان کرد: تک‌کشتی بودن باغات یکی از مسائلی است که هرساله به ضرر باغداران می‌افزاید وقتی باغی چند کشتی باشد با آسیب دیدن یک‌گونه، گونه‌های دیگر هستند که بتوانند جبران مافات کنند اما باغات تک‌کشتی متأسفانه راه درمان دشواری دارند.

وی گفت: علیرغم خسارت بسیار بالا به زردآلو اما گیلاس و سیب وضعیت بهتری دارد از سوی درآمد زراعت خوب و پایدار و می‌تواند به زارعان و باغداران کمک خوبی ازلحاظ اقتصادی و ارتزاق کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در ادامه و در پاسخ به سؤالی درباره راهکارهای عملی کاهش این خسارات، گفت: راه‌اندازی سامانه ضد تگرگ با همکاری استانداری و فرمانداران در دست اقدام است که امیدواریم بتواند در سال‌های آتی از میزان خسارت باغداران بکاهد.

کد خبر: ۲۱٬۰۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha