۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۴
طرح ویژه حمایت دولت از کارفرمایان برای جذب بیکاران متاهل دارای ۲ فرزند
وزیر تعاون خبر داد:

طرح ویژه حمایت دولت از کارفرمایان برای جذب بیکاران متاهل دارای ۲ فرزند

ساری- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به طرح دولت برای حمایت از کارفرمایان و جذب و اشتغال بیکاران متاهل دارای دو فرزند اشاره کرد و گفت: هزینه‌های حق بیمه ۲۳ درصدی کارفرمایان توسط دولت پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، سید صولت مرتضوی شامگاه پنجشنبه در کارگروه اشتغال استان مازندران، راه اندازی قرارگاه برای ایجاد اشتغال را ضروری دانست وگفت: همه مسئولان در این زمینه مسئولیت دارند و باید شبانه روز کار و تلاش داشته باشند.

وی با اظهار این که طی دهه ۹۰ رشد اقتصادی کشور منفی و نرخ تولید منفی نیمی درصد بوده است، کسری بودجه را در ابتدای شروع کار دولت از چالش ها بیان کرد و گفت: صندوق های تامین اجتماعی و بازنشتسگی نیز با بدهی ۴۲۰ هزار میلیارد تومانی روبرو بودند

وی اشتغال دریا را در استان مازندران مهم مطرح کرد و گفت: راه اندازی کشتی های رو - رو، توسعه ناوگان حمل ونقل دریایی و غیره سبب می شود تا مازندران به قطب توسعه اقتصادی تبدیل شود.

وزیر تعاون با بیان این که ۱۵ میلیون نفر در کشور بیمه شده تامین اجتماعی هستند، گفت: مازندران باید شتاب بخش اشتغال کشور باشد زیرا همه امکانات و ظرفیت ها نظیر منابع انسانی قوی و کارآمد در استان وجود دارد.

مرتضوی با اظهار این که نرخ بیکاری براساس سنجش های مختلف بانک مرکزی و مرکز آمار ایران پایش و رصد می شود، گفت: به لحظه می توانیم بگوییم در کشور چه کسی بیکار هست یا شاغل و معلومات ما در این زمینه زیاد است.

وزیر تعاون یادآور شد: هر کارفرمایی که افراد متاهل بیکار دارای دو فرزند را بکار گیرد و با حفظ اشتغال موجود به توسعه بپردازد، هزینه های کل ۲۳ درصد حق کارفرما را به مدت یکسال ولت پرداخت می‌کند و باید از کمند بیکاری بگذریم.

کد خبر: ۲۱۰٬۹۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha