۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳
ایجاد ۵ بازارچه صنایع دستی در لرستان/ کاهش فروش محصولات به دلیل سیل و کرونا
مدیرکل میراث فرهنگی لرستان:

ایجاد ۵ بازارچه صنایع دستی در لرستان/ کاهش فروش محصولات به دلیل سیل و کرونا

لرستان - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: فروش محصولات صنایع دستی لرستان به دلیل وقوع سیلاب و شیوع ویروس کرونا کاهش یافته است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی لرستان، سید امین قاسمی از فروش سالانه ۷۰ میلیارد ریال صنایع دستی در استان خبر داد و اظهار داشت: یک بازارچه بزرگ در مرکز استان و چند بازارچه موقت در دیگر شهرستان‌های استان، به منظور عرضه محصولات صنایع دستی هنرمندان استان بدون واسطه و به صورت مستقیم در حال فعالیت است.

وی با اشاره به اینکه در دو سال اخیر به علت وقوع سیل و شیوع ویروس کرونا فروش چندان چشم گیری در استان نداشته‌ایم، افزود: به طور معمول فروش نوروزی و ایام گردشگری در فصل تابستان در سطح استان قریب به ۷۰ میلیارد ریال است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان میزان فروش صنایع دستی در نقاط مختلف استان را منوط به وضعیت اقتصادی و اجتماعی حاکم در محل دانست و عنوان کرد: بخش عمده‌ای از تولیدات صنایع دستی روستایی و عشایری به صورت مشاغل خرد و خانگی است که بیشتر به صورت مصارف شخصی استفاده می‌شود و فقط مازاد آن به صورت مستقیم برای فروش عرضه می‌شود.

وی بیان کرد: در استان نمایشگاه و بازارچه دائمی تولید و عرضه محصولات صنایع دستی در محوطه فرهنگی- تاریخی باغ گلستان خرم‌آباد در مجاورت قلعه تاریخی فلک الافلاک به عنوان نماد و تبلوری از سه گانه میراث فرهنگی- صنایع دستی و گردشگری پویا،‌ اولین بازارچه دائمی صنایع دستی استان محسوب می‌شود.

قاسمی گفت: خوشبختانه به منظور عرضه محصولات صنایع دستی هنرمندان استان، پنج بازارچه در شهرستان‌های بروجرد، الیگودرز، دورود و نورآباد با کمک بخش خصوص به صورت بازارچه‌های خودگردان و موقت بدون واسطه و یا به صورت مستقیم در حال فعالیت است.

کد خبر: ۲۱٬۰۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha