۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۹
۵ دلیل برای اینکه با قطار به مشهد سفر کنیم

۵ دلیل برای اینکه با قطار به مشهد سفر کنیم

اگر به آمار نگاه کنید، متوجه خواهید شد که سفر به مشهد از هر نقطه‌ی کشور، پرتکرارترین سفرهایی است که مردم در داخل کشور تجربه می‌کنند.

به گزارش بازار، اگر به آمار نگاه کنید، متوجه خواهید شد که سفر به مشهد از هر نقطه‌ی کشور، پرتکرارترین سفرهایی است که مردم در داخل کشور تجربه می‌کنند. به‌ویژه مسیرهای مختلفی هوایی، زمینی و ریلی‌ای که مابین تهران و مشهد و جود دارد، همواره مسافرانی را در خود جای داده‌اند که به دلایل مختلف به مشهد سفر می‌کنند. اما در این میان ما ۵ دلیل برای اینکه با قطار به مشهد سفر کنیم را برای شما برمی‌شماریم. این دلایل احتمالا شما را برای اینکه در تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ به مشهد با قطار سفر کنید، ترغیب می‌کنند.

۱- برای سفر با قطار به بودجه‌ی کمی نیاز دارید

قطار شاید سرعت، امنیت و امکانات هواپیما را نداشته باشد؛ اما یک جایگزین مقرون‌به‌صرفه برای آن‌ محسوب می‌شود؛ به‌ویژه اگر مسافت نسبتاً کوتاهی را طی می‌کنید یا اگر راهی مسیری هستید که از قطارهای سریع‌السیر برخوردار است. مانند مسیر قطار تهران مشهد که انواع قطارهای موجود در ایران را در خود جای داده است. بلیط قطار تهران مشهد بسیار ارزان‌تر از بلیط هواپیما و در مواردی حتی ارزان‌تر از اتوبوس و تاکسی است. اگر دوست دارید هزینه‌ی کمی برای سفر خود کنار بگذارید و بودجه خود را خرج چیزهای دیگری بکنید، قطار گزینه‌ی مناسبی است. البته قطارها انواع مختلفی دارند. برخی از قطارها سریع‌السیر و اتوبوسی هستند؛ اگر بلیط این قطارها را خریداری کنید، اغلب شما با راحتی کمتر اما در زمانی سریع‌تر به مقصد می‌رسانند و هزینه‌ی کمتری نیز از شما دریافت می‌کنند. برخی دیگر از قطارها، کوپه‌ای هستند و به کوپه‌های چهار تخته و شش‌تخته تقسیم می‌شوند. امکان رزرو کامل یک کوپه نیز وجود دارد. به نسبت تعداد تخت‌ها قیمت هر کدام متفاوت می‌شود. به این معنا که کوپه‌های چهارتخته، قیمت بیشتری نسبت به نوع شش تخته دارند. به جز این‌ها قطارهای پنج ستاره و لوکس مانند قطار پنج ستاره فدک نیز وجود دارند که با امکانات و راحتی بیشتر- و طبعا هزینه بیشتر- شما را به مقصد می‌رسانند.

۲-قطار راحتی و انعطاف بیشتری دارد

سفر با قطار راحت و بی‌دردسر است. گاهی اوقات مسافران برای برخی قطارها مثل خط راه‌آهن شهری شمال، حتی از پیش بلیطی رزرو نمی‌کنند و در همان ایستگاه قطار، بلیط خود را می‌خرند. درباره‌ی بلیط قطار مشهد البته بهتر است این ریسک را نکنید و بلیط را از قبل رزرو کنید. زیرا این مسیر بسیار شلوغ است و امکان دارد اگر به ایستگاه راه‌آهن مراجعه کنید، بلیطی برای شما وجود نداشته باشد. به‌ هر ترتیب، قطار انعطاف بیشتری دارد. می‌توانید از کوپه خود بیرون بیایید و در سالن اندکی راه بروید؛ برخی از قطارها سالن غذاخوری و رستوران دارند. در سفر با قطار، از معطلی‌های مخصوص به سفر با هواپیما خبری نیست. مجبور نیستید دو ساعت زودتر برسید، در یک صف طولانی امنیتی منتظر بمانید، بلیط خود را چک‌این کنید و ... همچنین مزیت سفر به مشهد با قطار نسبت به اتوبوس در این است که می‌توانید روی تخت‌هایتان بخوابید و آرامش بیشتری داشته باشید. این نکته به‌ویژه برای کسانی که از مسیرهای دورتر مانند کرمان، بندرعباس، شیراز، تبریز، سنندج و غیره قصد سفر مشهد دارند، بسیار کاربردی است.

۵ دلیل برای اینکه با قطار به مشهد سفر کنیم

۳-در سفر با قطار می‌توانید از زیبایی‌های محیط لذت ببرید

سفر با قطار حس نوستالژیک و دوست‌داشتنی‌ای دارد. قطار از مسیر خاصی حرکت می‌کند و جاده‌ی مخصوص‌به‌خود را دارد. درنتیجه در ترافیک‌های وحشتناک و خسته‌کننده نمی‌مانید. شکل حرکت خاص چرخ‌های قطار هم حس جالبی به افراد القا می‌کند. گویی همه چیز روی دور کُند قرار می‌گیرد و شما می‌توانید مناظر اطراف خود را به‌وضوح و با دقت بیشتری ببینید و لذت ببرید. به همین خاطر است که اغلب مردم از سفر با قطار حس بسیار مثبتی می‌گیرند. شما می توانید از هر شهری بلیط رزرو کنید. مثلا از تبریز بلیط قطار تبریز مشهد را رزرو کنید و در طول مسیر نیز از مناظر لذت ببرید.

۴-بارها و وسایل مجاز در قطار بیشتر است

از مزیت‌های دیگر قطار می‌توان به این نکته اشاره داشت که امکان بردن وسایل بیشتری در قطار نسبت به اتوبوس و هواپیما وجود دارد. البته قطار قوانین خاصی برای ابعاد و وزن این بارها دارد. مانند این‌که طول هر وسیله از ۷۰ سانتی‌متر و وزن آن از ۳۰ کیلوگرم نباید تجاوز کند. به‌علاوه نباید موجب اختلال در آسایش سایر هم‌قطاران شما در کوپه شود. یا اینکه وسایلی که مسافران به داخل قطار می‌برند نباید جزو مواد محترقه، بیماری‌زا، بدبو، مایعات روغنی و لبنیات، وسایل غیرقانونی و قاچاق، سمی، شکستنی و غیره باشند. اگر وسیله‌ی شما در زیرمجموعه هیچ‌کدام از این موارد نمی‌گنجد، می‌توانید با خیال آسوده سوغاتی‌های خود را از مشهد خریداری کنید و با خود به دیارتان ببرید.

۵-قطارها شما را معطل نمی‌کنند

سفر با هواپیما و حتی اتوبوس، معمولا سر وقت تعیین‌شده صورت نمی‌گیرد. به‌ویژه سفر با هواپیما در سراسر جهان با تأخیرهای وحشتناک طولانی‌مدت همراه است. یا اتوبوس‌ها هم سر زمان مشخص حرکت نمی‌کنند یا اینکه سر وقت تعیین‌شده شما را به مقصد نمی‌رسانند. زیرا به‌شدت تحت‌تأثیر عوامل مختلف طبیعی و جاده‌ای هستند. اما سفر با قطار به‌ندرت دچار تأخیر خواهد شد. قطار باید سر یک زمان مشخص خود را به ایستگاه‌ها برساند و معمولا از این قانون تخطی نمی‌کند. شما هنگامی که وارد ایستگاه شدید و قطار رسید، بدون پروتکل خاصی، با راهنمایی مهمانداران، از درهای نزدیک به کوپه خود سوار و مستقر می‌شوید. به همین خاطر اگر دنبال دردسر نمی‌گردید و قصد دارید به مشهد رهسپار شوید، قطار را امتحان کنید.

۵ دلیل برای اینکه با قطار به مشهد سفر کنیم

یک نکته: بلیط خود را آنلاین بخرید

راحت‌ترین راه برای خرید بلیط قطار، خرید آنلاین است. نیازی نیست تا ایستگاه بروید و وقت خود را تلف کنید. حال اگر مایل هستید برای خرید بلیط قطار مشهد به‌صورت اینترنتی و برخط اقدام کنید، ما به شما سایت و اپلیکیشن سفرمارکت را پیشنهاد می‌کنیم. سفرمارکت مرجعی برای مقایسه آنلاین قیمت‌ها است و بلیط قطار همه شرکت‌های ریلی را در خود دارد. شما به جای اینکه ساعت‌ها در اینترنت جستجو کنید و در سایت‌های مختلف سرگردان شوید، می‌توانید به سفرمارکت مراجعه کنید و بهترین بلیط را بیابید. در این سایت، تمام بلیط‌ها به ترتیب قیمت، از کمترین به بیشترین، عرضه می‌شوند. مدت زمان سفر و تعداد توقف‌ها نیز به نمایش درمی‌آید. برای خرید بلیط از سفرمارکت، باید به نشانی اینترنتی این سایت، www.safarmarket.com بروید و یا اپ سفرمارکت را از بازارهای اپلیکیشن یا به طور مستقیم از سایت سفرمارکت دریافت کنید. در سفرمارکت علاوه بر بلیط قطار، امکان مقایسه قیمت و خرید بلیط هواپیما، رزرو تور، رزرو هتل و سایر امکانات مربوط به حوزه گردشگری نیز وجود دارد.

کلام آخر:

بهتر است بلیط قطار را از قبل خریداری کنید. زیرا ممکن است بلیط‌ها تمام شوند و بلیطی گیر شما نیاید و خطر پیدا نکردن صندلی را داشته باشید. در روزهایی که سفر رفتن رونق دارد و تعداد زیادی بلیط در طی روز فروخته می‌شود، احتمال اینکه بلیطی به شما نرسد زیاد است. یا مثلا در مسیرهای منتهی به مشهد در زمان عید نوروز یا روزهای ولادت و شهادت امام رضا(ع)، اگر از پیش بلیط خود را نخرید، تقریبا بعید است بتوانید یک بلیط قطار پیدا کنید. رزرو بلیط در حدود یک ماه تا دو هفته پیش از روز حرکت بسیار مطلوب است و آرامش خاطر بیشتری خواهید داشت. سفر به مشهد با قطار مزیت‌های دیگری هم دارد که در این نوشته نمی‌گنجد. وجود ایستگاه‌های راه‌آهن در مرکز شهر، امنیت قطارها و مواردی از این دست را نیز می‌توانید به نکات بالا بیفزایید و با خیال راحت با قطار به شهر زیبای مشهد سفر کنید.

کد خبر: ۲۱۰٬۷۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha