۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۲
افزایش سطح ریسک پذیری در بازارهای مالی و سهام
تحلیل روز بازارهای مالی بین المللی؛

افزایش سطح ریسک پذیری در بازارهای مالی و سهام

آمار مثبت اقتصاد چین در بخش صنعت و افزایش سطح تقاضا موجب شده که سطح ریسک پذیری در بازارهای مالی و سهام افزایش یابد.

به گزارش بازار، ویدزوز بروکرز در تحلیل فاندامنتال و تکنیکال روز بازارهای مالی بین المللی چنین نوشته است:

۱- آمار مثبت اقتصاد چین در بخش صنعت و افزایش سطح تقاضا موجب شده که سطح ریسک پذیری در بازار های مالی و سهام افزایش یابد. در نتیجه شاخص های سهام آمریکا از جمله داوجونز و S&P۵۰۰ در موج صعودی قرار گرفته و میانگین های روزانه را به بالا بشکنند. در حال حاضر و از نظر تکنیکالی، شاخص داوجونز به میانگین ۳۴ و ۵۵ روزه خود رسیده و واکنش به این محدوده تعیین کننده است. محدوده ۳۳۴۸۰ واحدی پیش از این سطح حمایتی ماژور بوده، که با تغییر قطب به مقاومت در برابر صعود شاخص تبدیل شده است. از نظر فاندامنتالی، امروز سخنرانی جروم پاول، رییس فدرال رزرو آمریکا، بسیار با اهمیت است و در صورتی که مواضع پاول، هاوکیش و انقباضی باشد، می تواند موجب کاهش تقاضا در بازار های سهام و حرکات اصلاحی شود. ضمن اینکه باید توجه شود که در حال حاضر شاخص دلار بعنوان یک نماد پیشرو واکنش اصلاحی و صعودی داشته و در کوتاه مدت تشکیل الگوی سر وشانه کف داده است، که می تواند نشانه ای برای مواضع احتمالا انقباضی جروم پاول باشد. این موضوع بعنوان سناریوی اول فاندامنتال امروز، می تواند موجب حرکات اصلاحی و نزولی در شاخص های سهام شود.

۲️- در بازار نفت و شاخص نفت برنت، قیمت در ادامه روند صعودی به محدوده ماژور و با اهمیت ۸۶ دلار برای هر بشکه رسیده و واکنش به این محدوده تعیین کننده است. با توجه به افزایش تقاضای صنعتی در چین، احتمال صعود میان مدت قیمت نفت تقویت شده است. ضمن اینکه امروز گزارش سازمان انرژی آمریکا از شرایط تقاضا و ذخایر نفت خام می تواند بر روند کوتاه مدت قیمت تاثیرگذار باشد.

۳️- در بازار طلا، در بلندمدت و در نمودار روزانه، قیمت در ادامه روند اصلاحی و نزولی به محدوده ابر کوموی روزانه و میانگین ۲۰۰ روزه رسیده و نسبت به آن واکنش برگشتی داشته است. این محدوده با مقاومت تغییر قطب یافته ۱۸۰۰ دلاری، تشکیل PRZ داده و می تواند از نظر تکنیکالی، محدوده مهمی برای پایان روند اصلاحی قیمت طلا در بلند مدت باشد، اما در صورتی که جروم پاول و دیگر اعضای فدرال رزرو همچنان برنامه های هاوکیش و انقباضی قدرتمند را دنبال کنند، احتمال برگشت قیمت به موج نزولی و ادامه اصلاح تقویت خواهد شد. با توجه به این موضوع امروز سخنرانی جروم پاول، می تواند تاثیر مهمی در این شرایط داشته باشد. بویژه آنکه در حال حاضر شاخص دلار بعنوان یک نماد پیشرو واکنش اصلاحی و صعودی داشته و در کوتاه مدت تشکیل الگوی سر وشانه کف داده است، که می تواند نشانه ای برای مواضع احتمالا انقباضی جروم پاول باشد. این موضوع احتمال حرکات نزولی کوتاه مدت طلا را تقویت کرده است.

کد خبر: ۲۱۰٬۶۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha