۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱
مقایسه دلار و تتر در محدودیت خرید

مقایسه دلار و تتر در محدودیت خرید

اگر با ارزهای دیجیتال و ارزش آن‌ها آشنایی داشته باشید، به خوبی می‌دانید که قیمت هر رمز ارز بر مبنای دلار آمریکا تعیین می‌شود. از این رو به راحتی می‌توان از ارزش‌گذاری رمز ارزها مطلع شد.

اگر با ارزهای دیجیتال و ارزش آن‌ها آشنایی داشته باشید، به خوبی می‌دانید که قیمت هر رمز ارز بر مبنای دلار آمریکا تعیین می‌شود. از این رو به راحتی می‌توان از ارزش‌گذاری رمز ارزها مطلع شد. احتمالا در بین ارزهای دیجیتال نام تتر به گوشتان خورده است. از آنجا که این استیبل کوین ارزشی معادل یک دلار دارد، می‌توان آن را از جهات مختلفی با دلار مقایسه کرد. آنچه در این مقایسه بیش از هر چیزی مورد توجه قرار می‌گیرد، محدودیت خرید این دو دارایی فیات و دیجیتال است. این روزها سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال به شدت مورد توجه قرار گرفته است؛ اما از آنجا که ارزش استیبل کوین تتر با دلار برابری می‌کند و در واقع ارزش ثابتی دارد، سرمایه‌گذاران را به چالش کشیده است. در ادامه راجع به این مهم صحبت خواهیم کرد.

استیبل کوین تتر چیست؟

برای اینکه به درک درستی از مقایسه دلار با این ارز دیجیتال در محدودیت خرید برسید، لازم است آشنایی دقیق‌تری با این رمز ارز داشته باشید. همان طور که بلاگ والکس نیز نوشته است، دلار یک نوع ارز فیات یا فیزیکی و ارز رایج بسیاری از کشورهاست که به خوبی با آن آشنایی دارید و اما تتر یا همان usdt یک نوع استیبل کوین است یا به عبارتی یک رمز ارز با ارزش ثابت و پشتوانه است و واحد آن با یک دلار آمریکا برابری می‌کند. آنچه در معرفی این رمز ارز مورد توجه قرار می‌گیرد فراهم ساختن امکان دسترسی کاربران به دلار مبتنی بر شبکه بلاکچین است. این رمز ارز نوسان قیمتی ندارد و ارسال آن به هر کاربر در دنیا به مجوز نیاز ندارد. ضمن اینکه این رمز ارز به کاربران امکان می‌دهد تراکنش‌های خود را با سرعت بیشتر و هزینه کمتر انجام دهند.

اهمیت و مزایای استفاده از تتر به قدری زیاد است که توکن آن در حال حاضر در بیشتر بلاکچین‌های اصلی مانند بیت کوین، اتریوم، ترون و ... در حال گردش است. این رمز ارز امکان خرید صدها رمز ارز دیگر را نیز فراهم ساخته است.‌ سرمایه‌گذاران می‌توانند با این استیبل کوین نقل و انتقالات مالی خود را در بستری امن و بدون پرداخت مالیات انجام دهند. از آنجا که توکن usdt ماهیت غیر متمرکزی دارد، هیچ کس امکان دسترسی به دارایی تریدرها را ندارد و در واقع متوجه میزان دارایی آن‌ها نمی‌شود. حال که به شناخت نسبی از این رمز ارز رسیدید، می‌توانیم به مقایسه آن با دلار کاغذی بپردازیم.

دلار بخریم یا تتر؟

از آنجا که ارزش پول‌های کاغذی مدام در نوسان است، کاربران ترجیح می‌دهند برای سرمایه‌گذاری به فکر خرید و ذخیره‌سازی ارزهای فیات باشند.‌ در مورد ارزهای فیات از جمله دلار یک نکته مهم وجود دارد و آن هم این است که این پول‌های کاغذی تنها بر اساس شرایط سیاسی و ثبات اقتصادی کشور ارزش‌گذاری شده و اعتبار می‌یابند. هر چند خرید دلار از دیرباز به عنوان یک روش سرمایه‌گذاری مورد توجه قرار دارد، اما با توجه به اینکه امکان چاپ نامحدود این اسکناس‌ها وجود دارد، همواره تورم در خرید و سرمایه‌گذاری آن وجود دارد. از طرفی نگهداری حجم زیادی از اسکناس کاغذی همواره سختی‌های خود را داشته و دارد. هر چند برای دسترسی به دلار به نهاد خاصی نیاز ندارید؛ اما نقل و انتقال آن باید به صورت فیزیکی انجام شود. در مقایسه دلار و تتر به فاکتورهای متعددی می‌رسیم که در ادامه به آن اشاره‌ای خواهیم داشت.

مقایسه دلار و تتر در محدودیت خرید


 

مزیت‌ ارز دیجیتال تتر بر دلار کاغذی

خرید تتر مزایای بسیار زیادی نسبت به خرید دلار کاغذی دارد؛ اما از آنجا که هدف از نگارش این مطلب بررسی این دو ارز فیات و دیجیتال در محدودیت خرید است، این مورد را بررسی می‌کنیم. در کشور ما ذخایر دلار با محدودیت همراه است و برای خرید دلار برای فرد سقف مشخصی تعریف شده است. در واقع سرمایه‌گذاران نمی‌توانند بیشتر از یک حد مشخص دلار خریداری کنند. این در حالی است که خرید usdt به عنوان یک ارز دیجیتال هیچ محدودیتی ندارد. در نهایت می‌توان گفت خرید این ارز دیجیتال نسبت به خرید دلار با سرعت بیشتر انجام می‌شود و پروسه راحت‌تری دارد. برای خرید این رمز ارز کافیست یک کارگزاری معتبر را پیدا کنید و از خدمات آن استفاده کنید.

قیمت تتر

آن دسته از کاربرانی که آشنایی کاملی با حوزه ارزهای دیجیتال دارند، به خوبی از مزایای usdt در انجام نقل و انتقالات بین‌المللی، ذخیره‌سازی ایمن، فرصت آربیتراژ و ... آگاه هستند. ما نیز در این مطلب برخی از مزایای خرید این رمز ارز نسبت به دلار را بررسی کردیم. در مورد قیمت این استیبل کوین یک نکته مهم وجود دارد. هر چند قیمت تتر با قیمت دلار برابر است؛ اما قیمت دلار به ریال و قیمت این ارز به ریال برای کاربران ایرانی یک تفاوت جزیی ایجاد می‌کند. در واقع سیاست‌های ارزی دولت کشور ایران سبب این اختلاف قیمت شده است. از فاکتورهای دیگری که سبب این اختلاف قیمت می‌شود، تفاوت در میزان عرضه و تقاضا، کارمزد کارگزاری‌های مختلف در زمان انجام معاملات تتر است و این کارمزد با توجه به سرعت پردازش تراکنش در کارگزازی مربوطه تعیین می‌شود.‌

مقایسه دلار و تتر در محدودیت خرید


 

خرید تتر

همانطور که در بند قبل اشاره کردیم، در مبادلات تتر در برخی از صرافی‌ها اختلاف قیمت اندکی دیده می‌شود. این اختلاف قیمت usdt می‌تواند برای کاربران ایرانی یک فرصت درآمدزایی ایجاد کند. به این صورت که تریدرها می‌توانند ارز دیجیتال تتر را از کارگزاری‌ که آن را با قیمت پایین‌تر عرضه می‌کند، خرید کنند و در صرافی دیگری با قیمت بالاتر به فروش برسانند. این تفاوت قیمت امکان درآمدزایی را فراهم می‌کند. لازم است بدانید ثبات قیمت این استیبل کوین و آربیتراژ کردن آن به عنوان یک روش سوددهی آسان در بازار ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود.

جمع‌بندی

در این مطلب به معرفی رمز ارز تتر پرداختیم و مزایای آن را نسبت به خرید دلار برای سرمایه‌گذاری و محدودیت در خرید بررسی کردیم. در یک جمع‌بندی کلی می‌توان گفت این رمز ارز انتخاب ایده‌آل‌تری برای حفظ ارزش سرمایه شماست و از آنجا که هیچ محدودیتی در خرید ندارد، می‌توانید با خیال آسوده و اطمینان بیشتر برای سرمایه‌گذاری روی آن اقدام کنید. در این بین می‌توانید از اختلاف قیمت جزیی usdt به نفع خود استفاده کنید و ضمن یک سرمایه‌گذاری بلندمدت، به درآمدزایی و سوددهی بیشتر برسید.

کد خبر: ۲۱۰٬۵۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha