۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲
رشد سرمایه گذاری در بخش فناوری‌های آموزشی در بحران کرونا

رشد سرمایه گذاری در بخش فناوری‌های آموزشی در بحران کرونا

در این روزها که شاهد محدودیت حضور دانش آموزان در مدارس هستیم، کشورها به سرمایه گذاری بیشتر در بخش فناوری های آموزشی روی آورده‌ اند.

بازار؛ گروه فناوری اطلاعات: سایت «یاهو فاینانس» در گزارشی به این موضوع پرداخته است: سرمایه گذاری در فناوری آموزش نسبت به پیش از شیوع کووید ۱۹ رونق گرفته است. به طوری که بر اساس داده‌های جدید، سرمایه گذاری در شرکت‌های فناوری آموزشی در سال گذشته، حتی قبل از وقوع بحران کرونا ویروس انجام شده و مدارس را مجبور به استفاده از آموزش از راه دور کرده است.

بر اساس داده‌های جدید  Dealroom، بخش فناوری آموزش انگلیس سال گذشته ۲۸۹ میلیون دلار آمریکا سرمایه (۲۳۷ میلیون پوند) سرمایه را در این بخش جذب کرده است.  به طوری که این میزان در مقایسه با سال گذشته یعنی ۱۵۱ میلیون دلار (۱۲۴ میلیون پوند)، ۹۱ درصد افزایش یافته است.

این افزایش در حالی رخ داده است که این بخش در ایالات متحده ۱۲ درصد کاهش و سرمایه گذاری در شرکتهای فناوری آموزش اروپا ۸ درصد افزایش یافته است. باید اشاره کرد، از سال ۲۰۱۴ سرمایه داران به میزان ۸۵۷ میلیون دلار (۷۰۳ میلیون پوند) در این  بخش  در انگلستان سرمایه گذاری کرده ‌اند.

کارولین دایناژ، وزیر فناوری انگلیس گفت: طی شش هفته گذشته بخش پیشرو در جهان، فناوری آموزش انگلیس از تخصص خود برای ایجاد راه حل‌های عملی و ابزار یادگیری آنلاین برای مدارس، والدین و دانش آموزان در این زمان دشوار، استفاده کرده است.

وی افزود: کارهایی که هم اکنون در حال انجام است، زمینه را برای فناوری جدید فراهم می‌ کند تا به آینده آموزش در انگلستان و سراسر جهان کمک کند. من از این بخش به خاطر تمام تلاشها تشکر می‌کنم و خواستار ادامه آن هستم.
گرارد گریچ، مدیر اجرایی Tech Nation گفت: به طور فزاینده‌ای آشکار می‌شود که کرونا ویروس باعث تسریع در پذیرش [فناوری آموزش] شده است، زیرا دانش آموزان و والدین به دنبال گزینه‌هایی برای ادامه روند آموزش هستند.

همچنین ایمی اوربن، دانشمند کمبریج، به والدین توصیه کرد که از نگرانی در مورد زمانی که فرزندان خود در مقابل صفحه نمایش می‌گذرانند، دست بردارند و در عوض، روی آنچه به صورت آنلاین انجام می‌دهند، متمرکز شوند.

وی خاطرنشان کرد: بازی‌ها و پلتفرم‌های دیجیتالی به طور بالقوه می ‌توانند برخی از پیامدهای منفی را که کودکان و نوجوانان از جدا شدن از دوستان خود احساس می‌کنند، کاهش دهند و نباید آن را دست کم گرفت. فعالیت‌هایی مانند تماس ویدیویی با دوستان، تبادل از طریق رسانه‌های اجتماعی یا بازی با دوستان به صورت آنلاین، همگی به ارتباط کودکان و نوجوانان با یکدیگر در زمان بحران کرونا کمک می‌کنند.

کد خبر: ۲۱٬۰۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha