۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۱
بهترین شرکت های سرمایه گذاری را بیشتر بشناسید!

بهترین شرکت های سرمایه گذاری را بیشتر بشناسید!

آیا برای کسب سود بیشتر از سرمایه خود هستید؟ بهترین شرکت های سرمایه گذاری در ایران که سود بیشتر و ریسک کمتری برای سرمایه گذاران دارند، در این مقاله معرفی شدند.

به گزارش بازار، در جهان پر سر و صدای سرمایه گذاری نمی‌توانیم به آسانی بهترین شرکت سرمایه گذاری را پیدا کنیم که سود مطمئن و ریسک پایین داشته باشد. فرصت‌های سرمایه گذاری متنوع را معرفی کند، خوشنام و معتبر باشد و مسیر ورود ما به بازار سرمایه را هموار کند.

در این مقاله فهرستی از بهترین شرکت های سرمایه گذاری در دو گروه کرادفاندینگ و بورس که بیشتر مورد توجه مردم هستند را معرفی می‌کنیم. البته قبل از این معرفی به این پرسش هم پاسخ می‌دهیم که منظور از یک شرکت سرمایه گذاری چیست؟ و یک شرکت برای جذب سرمایه و کار کردن با سرمایه ها باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

فهرست محتوا

سرمایه گذاری در شرکت های سرمایه گذاری

یک شرکت سرمایه گذاری در واقع نقش یک واسطه را ایفا می‌کند. وظیفه اصلی آن خرید و فروش واحدهای دارای ارزش است. در هر کدام از شرکت‌ها مجموعه‌ای از متخصصان بازارهای مختلف حضور دارند. وظیفه اصلی آنها شناسایی واحدهای ارزشمند از جمله بورس، اوراق بهادار، فرصت های سرمایه گذاری کرادفاندینگ و … است.

آنها همچنین با توجه به بررسی انواع سیگنال‌های تکنیکال و فاندامنتال، یک برنامه زمانی دقیق برای خرید و فروش تعیین می‌کنند. هدف‌ از آن برنامه کسب بیشترین سود ممکن برای سرمایه گذاران شرکت است. شرکت‌های سرمایه گذاری را می‌توانیم بر حسب نوع فعالیت، حوزه فعالیت و یا نوع مالکیت آنها دسته‌بندی کنیم.

در این مقاله با این فرض که پلتفرم‌های فعال در حوزه‌های کرادفاندینگ و بورس به عنوان شرکت های سرمایه گذاری شناخته می‌شوند؛ تعدادی از بهترین شرکت‌ها در هر دسته‌بندی را معرفی می‌کنیم.

شرکت های سرمایه گذاری در حوزه کرادفاندینگ

کرادفاندینگ یا تامین مالی جمعی یکی از شیوه‌های جدید سرمایه گذاری در کشور است که توسط سازمان فرابورس ایران به عنوان یک ابزار مالی قانونی معرفی شده است. ریشه تاسیس این نوع از شرکت های سرمایه گذاری به دوران بحران اقتصادی آمریکا در سال ۲۰۰۸ برمی‌گردد.

در این بحران که از آن با عنوان بحران وام مسکن هم یاد می‌شود، خیلی از شرکت‌ها به علت عدم توانایی در تعهدات مالی ورشکسته شدند. این جا بود که با حمایت دولت ایالات متحده شرکت های سرمایه گذاری جدیدی شکل گرفتند. این شرکت های سرمایه گذاری می‌توانستند با جذب سرمایه های خرد از تعداد بسیار زیادی از سرمایه گذاران، سرمایه لازم را به بازار تزریق کنند.

بیشتر بخوانید: آنچه که در مورد تامین مالی جمعی (کرادفاندینگ) باید بدانید

سرمایه گذاری در کرادفاندینگ برای سرمایه گذاران به معنی کسب سود علی‌الحساب و ماهیانه تا ۴۵ درصد است. علاوه بر این مزایای دیگری مثل امکان بازگشت اصل سرمایه، ریسک‌های مدیریت شده، سبد سرمایه گذاری متنوع و … هم در طرح‌های سرمایه گذاری کرادفاندینگ وجود دارند.

شرکت های سرمایه گذاری کرادفاندینگ در ایران در واقع پلتفرم‌هایی هستند که سرمایه گذاران و سرمایه پذیران را به همدیگر ارتباط می‌دهند. این شرکت های سرمایه گذاری با اتکا به ابزارهای فناوری، امکان سرمایه گذاری آسان، مطمئن، سریع و هوشمند را بر روی طرح‌های توسعه کسب و کارها فراهم می‌کنند. در ادامه سه شرکت سرمایه گذاری ایرانی در حوزه کرادفاندینگ را معرفی می‌کنیم.

شرکت های سرمایه گذاری در حوزه کرادفاندینگ

دونگی

اگر بخواهید در کنار کسب سود از سرمایه به توسعه کسب و کارهای ایرانی کمک کنید، «دونگی» به عنوان یک پلتفرم کرادفاندینگ خدمات متنوعی را به شما ارائه می‌دهد. در این شرکت سرمایه سرمایه گذاری، فرصت‌های سرمایه‌گذاری توسط یک تیم متخصص در بازارهای مالی بررسی می‌شود. همچنین ملاک‌های مالی در مورد آنها محاسبه می‌شود. در نهایت بعد از انجام این ارزیابی‌ها، بهترین فرصت‌ها به صورت فراخوان بر روی سایت این شرکت سرمایه گذاری معرفی می‌شوند.

در هر فراخوان جزئیاتی مثل نرخ بازده داخلی، بازه زمانی پرداخت سود، وضعیت اعتباری مدیران کسب و کار نیازمند به سرمایه و بخش دیگری از داده‌های مورد نیاز در دسترس سرمایه گذاران قرار می‌گیرد. در این شرکت سرمایه گذاری که روش تامین مالی جمعی را انتخاب کرده، منافع مالی بیشتر از سود اوراق بهادار و درآمد ثابت است. همچنین سود سرمایه گذاری بر روی طرح‌های دونگی معاف از مالیات هستند.

علاوه بر اینها امکان سرمایه گذاری با پول کم در دونگی فراهم شده است. شما می‌توانید از ۵۰۰ هزار تومان به بالا بر روی طرح مورد علاقه‌تان سرمایه گذاری کنید. سپس متناسب با آن طرح سود کسب کنید. در این پلتفرم سرمایه گذاری توجه ویژه‌ای به امنیت سرمایه گذاری شده است. با دریافت ضمانت‌های مالی از جمله چک و سفته تا سند ملکی و … از صاحبان کسب و کارهایی که قصد جذب سرمایه دارند، خطر از بین رفتن اصل سرمایه در صورت ورشکستگی پوشش داده شده است.

آزادی اقتصادی هم یکی دیگر از اصولی است که در بهترین شرکت های سرمایه گذاری دیده می‌شود. در دونگی هم از آنجایی که صاحب سرمایه می‌تواند در هر زمانی و بر روی هر طرحی و با هر مبلغی سرمایه گذاری کند، این اصل به وضوح دیده می‌شود.

مهم‌ترین مزایای سرمایه گذاری با دونگی

  • کسب سود بیشتر (تا ۴۵٪ سالانه) نسبت به سهام، صندوق‌های درآمد ثابت و سپرده‌های بانکی
  • ارزیابی طرح‌ها و کسب‌ و کارهای متقاضی سرمایه توسط تیم مجرب
  • حق انتخاب از میان طرح و کسب و کارهای مختلف برای سرمایه گذاری
  • ایجاد تنوع در سبد سرمایه گذاری سرمایه گذاران
  • سرمایه گذاری آنلاین بدون محدودیت زمانی و مکانی
  • دستیابی به اطلاعات فنی طرح های سرمایه گذاری به صورت شفاف
  • معافیت مالیاتی سود سرمایه گذاری در طرح‌های دونگی
  • امکان شروع سرمایه گذاری از ۵۰۰ هزار تومان به بالا
  • دسترسی به گزارش‌های دوره ای عملکرد طرح‌ها
  • اطمینان از تطابق طرح‌های سرمایه گذاری با قوانین

زرین کراود

«زرین کراود» یکی دیگر از شرکت های سرمایه گذاری ایرانی در حوزه تامین مالی جمعی است. این شرکت سرمایه گذاری وابسته به «زرین پال» است. این شرکت خدمات خود را به دو گروه عمده از فعالان اکوسیستم کرادفاندینگ ارائه می‌دهد. این گروه ها شامل کارآفرینان با ایده راه‌اندازی و توسعه کسب و کار و در سوی دیگر افرادی است که تمایل دارند، سرمایه خودشان را در ازای کسب سود در اختیار این کارآفرینان قرار دهند.

سرمایه گذارانی که این شرکت سرمایه گذاری را انتخاب می‌کنند، می‌توانند بر روی انواع استارت آپ‌ها سرمایه گذاری کنند. کارشناسان زرین کراود هم طرح‌های پیشنهادی جذب سرمایه را به دقت بررسی می‌کنند تا میزان ریسک ورود به بازار را کاهش دهند. همین نکته اعتماد به نفس سرمایه گذاران را افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: جذب سرمایه گذار برای استارتاپ و کسب و کارها تا سقف ۲۵ میلیارد تومان

این شرکت سرمایه گذاری همچنین امکان رشد کسب و کارهای ایرانی و رشد اقتصاد دانش بنیان را نیز فراهم کرده است. این امر منجر به افزایش نرخ اشتغال نیز می‌شود. امکان مشارکت در این هدف البته هم برای سرمایه گذاران کلان و هم سرمایه گذاران خرد فراهم شده است تا فضای سبد سرمایه گذاری خود را بین طرح‌های پربازده تا فرصت‌های با بازده متوسط تقسیم کنند.

مهم‌ترین مزایای سرمایه گذاری با زرین کراود

  • سرمایه گذاری با ریسک معقول
  • حمایت از طرح‌های بومی
  • تنوع در سبد سرمایه گذاری
  • مطابقت با قوانین تامین مالی جمعی

شرکت سرمایه گذاری کارن کراد

«کارن کراد» به عنوان یک شرکت سرمایه گذاری با شعار اطمینان خاطر برای سرمایه گذاران و سرمایه پذیران فعالیت خود را در کشور شروع کرده است. در این شرکت سرمایه گذاری، ارزیابی جزئیات طرح های پیشنهادی برای راه‌اندازی کسب و کار یا توسعه محصولات جدید به دقت توسط تیم متخصصان انجام می‌شود. البته طرح‌های زیادی از فیلتر بررسی عبور می‌کنند و همین باعث می‌شود تا کران کراد بتواند گزینه‌های مختلفی برای سرمایه گذاری در اختیار سرمایه گذاران بگذارد. در واقع این گزینه‌ها هم طرح‌های صنعتی هستند، هم کسب و کارهای خدماتی و هم حتی پروژه‌های هنری.

یکی دیگر از خدمات کارن کراد هم تاکید بر مفاهیم آموزشی است. در واقع سرمایه گذاران می‌توانند با استفاده از این آموزش‌ها درک بهتری از روش سرمایه گذاری جمعی داشته باشند.

مهم‌ترین مزایای سرمایه گذاری با کارن کراد

  • توجه به امنیت در سرمایه گذاری
  • برگزاری کارگاه‌های آموزشی
  • ایجاد تنوع در سبد سرمایه گذاری
  • امکان سرمایه گذاری در پروژه‌های هنری در این شرکت سرمایه گذاری

شرکت های سرمایه گذاری در حوزه بورس

شرکت های سرمایه گذاری در حوزه بورس

شرکت‌هایی که در حوزه خرید و فروش بورس کار می‌کنند تحت دسته‌بندی کلی کارگزاری قرار می‌گیرند. شرکت سرمایه گذاری در حوزه بورس در واقع نماینده ما در تالار اوراق بهادار است. در گذشته سرمایه گذاران ناچار بودند به صورت حضوری در ساختمان‌های فیزیکی معاملات سهام حاضر شوند و معاملات خرید و فروش خود را انجام دهند اما این شرکت های سرمایه گذاری این فرایند را حذف کرده‌اند و با استفاده از بستر اینترنت و اپلیکیشن های موبایل ، امکان سرمایه گذاری آنلاین را برای علاقه‌مندان به بورس فراهم کرده‌اند.

سرمایه گذاری در بورس هم با پول کم امکان‌پذیر است اما بیشتر با یک رویکرد بلندمدت به آن نگاه می‌کنند. به عبارت دیگر انتظار کسب سود منظم و پیش‌بینی شده در شرکت های سرمایه گذاری بورس بسیار کمتر است و همین نوسان‌های شدید می‌تواند برای سرمایه گذاران خطرناک باشد.

اگرچه رشد تورم می‌تواند به رشد ارزش سهام شرکت‌های مختلف کمک کند، اما اینکه انتظار داشته باشیم سودی که شرکت سرمایه گذاری به ما می‌دهد بتواند تورم را به صورت کامل پوشش دهد، چندان واقعی به نظر نمی‌رسد. از سوی دیگر شرکت های سرمایه گذاری بورسی یا همان کارگزاری ها جزییات کمتری را در مورد انواع سهام‌ها و نوع فعالیت‌هایی که بر روی آنها سرمایه گذاری می‌کنند، اعلام می‌کنند و همین نکته هم به فضای پر ریسک این بازار دامن می‌زند.

کارگزاری مفید

این کارگزاری یکی از قدیمی‌ترین شرکت های سرمایه گذاری در بازار بورس و اوراق بهادار تهران است. مدیران این کارگزاری برای اولین بار، امکان سرمایه گذاری اینترنتی و آنلاین در بستر بورس را فراهم کردند. از سامانه‌های معاملاتی این شرکت می‌توانیم به «ایزی تریدر» و «آنلاین پلاس» اشاره کنیم که هدف از راه‌اندازی همه آنها تسهیل معامله است.

این شرکت سرمایه گذاری امکان تجزیه و تحلیل اطلاعات مالی را نیز برای سرمایه گذاران فراهم می‌کند و تحلیل‌های تکنیکال و فاندامنتال را به آنها ارائه می‌دهد. همچین کارگزاری «مفید» شرکت های حاضر در بازار بورس را در گروه‌های موضوعی مختلف دسته‌بندی کرده است تا سرمایه گذاران سریع‌تر سهام مورد نظر خود را جستجو کنند.

علاوه بر اینها این شرکت سرمایه گذاری خدمات پشتیبانی مناسبی را در اختیار مشتریانش قرار می‌دهد و در ساعات مختلف شبانه‌روز به مشکلات سرمایه گذاران پاسخ می‌دهد.

مهم‌ترین مزایای سرمایه گذاری با کارگزاری مفید

  • دسترسی به معاملات بورس انرژی
  • دسترسی به معاملات بورس کالا
  • دسترسی به انواع اطلاعات مالی و نمودارهای عملکردی
  • مشاوره سرمایه گذاری

شرکت سرمایه گذاری کارگزاری فارابی

این شرکت سرمایه گذاری خدمات متنوعی را به سرمایه گذاران ارائه می‌دهد و از امکانات فناوری اطلاعات در ارائه همه این خدمات بهره می‌برد. کارگزاری «فارابی» که توانسته عنوان کارگزار برتر را به خودش اختصاص دهد، سامانه «فارابیکسو» را طراحی کرده است که توانسته بر روی کیفیت معاملات مشتریان اثر بگذارد.

یک شرکت سرمایه گذاری در واقع نقش یک واسطه را ایفا می‌کند و وظیفه اصلی‌اش خرید و فروش واحدهای دارای ارزش است.[۱] 

در بحث آموزش هم این شرکت سرمایه گذاری توانسته خدمات آموزشی مختلفی را به کاربرانش ارائه دهد و با ایجاد یک مرکز آموزشی پاسخگوی نیازهای آنها باشد.

مهم‌ترین مزایای سرمایه گذاری با کارگزاری فارابی

  • آموزش‌های متنوع ورود به بازار بورس
  • ارائه خدمات فرابورس
  • ارائه خدمات بورس انرژی و کالا

کارگزاری حافظ

کارگزاری «حافظ» خدمات بورس کالا و انرژی را هم در کنار بورس اوراق بهادار به سرمایه گذاران عرضه می‌کند. یکی از دستاوردهای این شرکت سرمایه گذاری کسب رتبه پنجم از نظر حجم معاملات مشتقه بورس در سال ۱۳۹۹ بوده است. این شرکت واسطه بین بورس و سرمایه گذاران ، تمامی فرایندهای احزار هویت و ثبت‌نام و پذیرش را به صورت غیر حضوری انجام می‌دهد که باعث شده بتواند خدماتی همچون سبدگردانی، معاملات اوراق، ابزار مشتقه و … را با سرعت بیشتری ارائه دهد.

مهم‌ترین مزایای سرمایه گذاری با کارگزاری حافظ

  • دسترسی به خدمات مشاوره‌ای برای ورود به بازار سرمایه
  • خدمات سبدگردانی
  • دسترسی به ابزار مشتقه

انواع شرکت های سرمایه گذاری

جمع‌بندی

در این مقاله ضمن پاسخ به پرسش شرکت سرمایه گذاری چیست؟ دو گروه از انواع شرکت های سرمایه گذاری که بیشتر مورد توجه مردم هستند را معرفی کردیم. این دو گروه پلتفرم‌های کرادفاندینگ و سایت‌های کارگزاری بورس هستند که هر کدام با توجه به صورت وظایف‌شان، خدمات متنوعی را به سرمایه گذاران ارائه می‌دهند.

از جمله سایت های سرمایه گذاری جمعی یا همان کرادفاندینگ در ایران که در این مقاله هم معرفی شدند، دونگی، زرین کراود و کارن کراد هستند که توانسته‌اند بخشی از بازار تعاملات مالی میان سرمایه گذاران و کسب و کارهایی که به سرمایه نیاز دارند را در اختیار بگیرند. در بازار بورس هم شرکت‌های مفید، فارابی و حافظ را به همراه ویژگی‌های‌شان بررسی کردیم.

پرسش‌های متداول

بهترین شرکت سرمایه گذاری چه ویژگی‌هایی دارد؟

بهترین شرکت سرمایه گذاری باید با دریافت مجوزهای قانونی تاسیس شده باشد. این شرکت های سرمایه گذاری همچنین باید شفافیت در فرایندها، سهولت در سرمایه گذاری و امنیت در بازار سرمایه را در اولویت‌شان قرار دهند. در این مقاله ۶ مورد از بهترین شرکت های سرمایه گذاری در حوزه کرادفاندینگ و بورس را معرفی کردیم. 

بهترین شرکت سرمایه گذاری کدام است؟

بهترین شرکت سرمایه گذاری ، شرکتی است که ضمن پیروی از شفافیت، سهولت و امنیت در ارائه خدمات برای نیازهای شما کاملا مناسب باشد. در واقع پاسخ به اینکه شما به چه میزانی از سود احتیاج دارید و تا چه حد ریسک تحمل می‌کنید، شما را به بهترین شرکت سرمایه گذاری می‌رساند که البته فهرستی از بهترین شرکت های سرمایه گذاری در حوزه کرادفاندینگ و بورس در همین مقاله دونگی هم ارائه شده است.

کد خبر: ۲۱۰٬۴۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha