۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۷
تمام استعلام‌های مرتبط با مالیات به‌صورت برخط انجام می‌شود
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور:

تمام استعلام‌های مرتبط با مالیات به‌صورت برخط انجام می‌شود

زنجان- رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: در حال حاضر همه استعلام‌های مرتبط به مالیات به‌صورت برخط انجام می‌شود و سامانه دادسرای مالیاتی نیز از سال آینده الکترونیکی می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، داوود منظور شامگاه دوشنبه در جلسه بررسی مشکلات فعالان اقتصادی استان زنجان در حوزه‌های مالیاتی، گفت: مؤدی های مالیاتی سرمایه‌های کشور هستند و به همین جهت باید به ابهامات موجود باقید فوریت رسیدگی صورت شود و در آینده نزدیک به دنبال آن هستیم تا بتوانیم بخش خدمات را الکترونیکی شود تا نیاز مراجعات به ادارات کاهش یابد.

وی ابراز داشت: رسیدگی به پرونده‌های راکد سال‌های گذشته یکی از دلایل افزایش وصول مالیاتی است و پیگیری فرارهای مالیاتی هم در افزایش این موضوع تأثیر گذار بوده است.

معاون وزیر اقتصاد گفت: در حال حاضر همه استعلام‌های مرتبط به مالیات به‌صورت برخط انجام می‌شود و سامانه دادسرای مالیاتی نیز از سال آینده الکترونیکی می‌شود و اکنون اجرای آن در دو استان به‌صورت آزمایشی در حال اجرا است.

منظور تاکید کرد: به هیچ عنوان نباید با شرکت‌های که در سامانه به عنوان شرکت فاقد اعتبار ثبت شده‌اند، معامله صورت ګیرد چراکه در آینده افراد را دچار مشکل خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ۹,۲۰۰ میلیارد تومان در بودجه سال آینده پیش بینی شده است که نسبت به تحقق بودجه امسال که ۲۳ درصد رشد پیدا کرده است،افزود: درصد سهم استان از تولید ناخالص کشور یک درصد است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور تصریح کرد: در حال حاضر ۷۰ هزار شرکت که خرید بورسی انجام داده‌اند می‌توانند اطلاعات خود را در سامانه مشاهده کنند و در ۱۵ ماه گذشته سعی کردیم تعداد بخشنامه‌های صادره نسبت به دوره‌های قبل را کاهش دهیم.

منظور تاکید کرد: وصول مالیاتی امسال استان زنجان ۷,۴۰۰ میلیارد تومان بوده و میزان ۵,۸۰۰ میلیارد تومان در بودجه مصوب شده بود.

کد خبر: ۲۱۰٬۴۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha