۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۹
۴۴۰ هزار میلیارد تومان مالیات در کشور وصول شده است
معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی:

۴۴۰ هزار میلیارد تومان مالیات در کشور وصول شده است

زنجان- معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی و رئیس سازمان امور مالیاتی،گفت: از ابتدای سال‌‎ تاکنون ۴۴۰ هزار میلیارد تومان مالیات وصول شده و این مقدار تا پایان امسال به ۴۷۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

به گزارش خبرنگار بازار، داود منظور عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران در زنجان گفت: امسال شاهد رشد ۵۵ درصدی مالیات نسبت به گذشته بودیم و رشد سال آینده نیز حدود همین رقم تعیین شده است.

وی اظهار داشت: به همت مسئولان، استان زنجان عملکرد خوبی در وصول درآمدهای مالیاتی داشته و استان زنجان ۷۰ درصد رشد وصول مالیاتی را در سال‌جاری داشته است و این میزان بیش از رشد کشوری است.

معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی و رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: منابع مازادی که ایجاد می‌شود به‌عنوان درآمد مازاد به خود استان اختصاص می‌یابد و ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان از این محل به استان اختصاص پیدا می‌کند.

منظور تاکید کرد: یکی از اقدامات مهم سازمان شناسایی فرارهای مالیاتی است و واحدهای مقاوم به فرار را شناسایی کردیم و این کارگروه‌ها دائما در حال شناسایی سوژه‌های فرار هستند.

وی به نمونه پرونده‌های فرار مالیاتی اشاره کرد و افزود: اخیرا در آذربایجان شرقی بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داشتیم، همین‌طور پرونده مشابهی در همدان با چهار هزار میلیارد تومان شناسایی شد که سرشاخه در همدان و زنجیره در کل کشور پخش بود.

معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی و رئیس سازمان امور مالیاتی ابراز کرد: یک مورد فرار مالیاتی بزرگ داشتیم که بالغ بر ۱۴ سال مالیات نداده بود و ۲۴ شرکت را در مالکیت داشت؛ مالیات و جریمه‌ آن را محاسبه کردیم و ۱۲۰۰ میلیارد تومان اموال در حال فروش است و یک فرار مالیاتی هم در حوزه نساجی شناسایی کردیم و همچنین یک فرار مالیاتی در حوزه خودرو داشتیم که خودروها را توقیف کردیم و به مزایده و فروش گذاشتیم که ۹۰۰ میلیارد تومان به خزانه واریز شد.

منظور یادآورشد: از ابتدای سال‌‎ تاکنون ۴۴۰ هزار میلیارد تومان مالیات وصول شده و این مقدار تا پایان امسال به ۴۷۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد و پیش‌بینی می‌شود که ۴۵۴ هزار میلیارد تومان بتوانیم وصول کنیم.

کد خبر: ۲۱۰٬۴۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha