۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹
تنظیم اظهار نامه مالیاتی مبتنی بر صداقت
معاون سازمان امور مالیاتی مطرح کرد

تنظیم اظهار نامه مالیاتی مبتنی بر صداقت

مسیحی، معاون سازمان امور مالیاتی کشورگفت: مودیان اظهار نامه های مالیاتی خود را مبتنی بر صداقت، واقعیت و همینطور رعایت ضوابط و مقررات تنظیم و ارائه کنند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، «محمد مسیحی» در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: مهلت ارائه اظهارنامه های مالیاتی برای عملکرد سال ۱۳۹۸ برای افراد حقیقی حداکثر تا پایان خرداد و برای اشخاص حقوقی تا پایان شهریور ماه سال جاری تعیین شده است.

وی همچنین اظهارداشت: مودیان اظهارنامه های مالیاتی که به سازمان امور مالیاتی ارائه می دهند با رعایت مقررات و مبتنی بر واقعیت های آن بنگاه اقتصادی باشد.

معاون سازمان امور مالیاتی کشور گفت: ساز و کاری طراحی شده که با استفاده از کنترل های که در سامانه های مالیاتی صورت می گیرد این اظهارنامه ها راستی آزمایی شوند.

وی افزود: نگاه راهبردی سازمان امور مالیاتی اینکه درصد کمتری از اظهارنامه های مالیاتی را رسیدگی کند یعنی هرچه قدر این اظهارنامه ها صادقانه تهیه شود به یقین میزان رسیدگی هم کمتر خواهد بود.

مسیحی بیان داشت: یکسری شاخص ها در سامانه های سازمان تعبیه شده و از طرف دیگر اطلاعات فعالان اقتصادی در قالب مواد ۱۶۹ و ۱۶۹ مکرر جمع آوری شده است.

وی ادامه داد: مودیان مالیاتی و فعالان اقتصادی باید بدانند سازمان امور مالیاتی به اندازه کافی اطلاعات از فعالیت آنان در اختیار دارد.

معاون سازمان امور مالیاتی از مودیان خواست اظهارنامه های مالیاتی را با وقوف این موضوع و همچنین مبتنی بر اظهار صادقانه تهیه کنند تاوقتی سازمان کنترل های متقابل را انجام می دهد بتواند اظهارنامه ها را مورد پذیرش قرار دهد.

وی افزود: نگاه سازمان اینکه تا جایی که امکان دارد درصد رسیدگی ها پائین باشد و حجم کمتری از اظهارنامه ها در بعد رسیدگی قرار گیرد.

مسیحی اظهارداشت: مودیان اظهار نامه های مالیاتی خود را مبتنی بر صداقت، واقعیت و رعایت ضوابط و مقررات تنظیم و تسلیم کنند.

وی ادامه داد: اظهارنامه های که دارای این شاخص ها نباشد در سبد رسیدگی سازمان و با مراجعه ممیزان مالیاتی مورد رسیدگی قرار می گیرد.

معاون سازمان امور مالیاتی کشور گفت: همین که سازمان اظهار نامه های آن دسته از مودیان را بدون رسیدگی مورد پذیرش قرار می دهد این مشوق بسیار خوبی برای مودیان و برای بهبود فضای کسب و کار خواهد بود.

وی افزود: بدون شک مودیان پر ریسک در ارائه تسهیلات نظیر تقسیط، بخشودگی جرائم و مواردی از این دست با محدودیت هایی رو به خواهند شد.

کد خبر: ۲۱٬۰۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha