۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۷
سئو خارجی یا خارج از صفحه چیست؟

سئو خارجی یا خارج از صفحه چیست؟

بیشتر تاکتیک‌های سئو به سه دسته تقسیم می‌شوند: سئو داخلی، سئو خارجی و سئو فنی. هر سه برای موفقیت شما بسیار مهم هستند اما بسیار متفاوت هستند.

سئو خارجی یا سئو خارج از صفحه سئو خارجی (off page seo)، به تاکتیک‌های سئو اشاره دارد که در خارج از یک وبسایت برای بهبود رتبه آن اعمال می‌شود. این تاکتیک‌ها اغلب شامل ایجاد لینک، پست مهمان، بازاریابی رسانه‌های اجتماعی و موارد دیگر است. هدف سئو خارج از صفحه این است که موتورهای جستجو (و کاربران) سایت شما را قابل اعتمادتر و معتبرتر ببینند.

سئو درون صفحه در مقابل سئو خارجی و سئو فنی

بیشتر تاکتیک‌های سئو به سه دسته تقسیم می‌شوند: سئو داخلی، سئو خارجی و سئو فنی. هر سه برای موفقیت شما بسیار مهم هستند اما بسیار متفاوت هستند.

سئوی درون صفحه تاکتیک‌هایی را پوشش می‌دهد که می‌توانید در وبسایت خود کنترل کنید تا به موتورهای جستجو کمک کند تا محتوای شما را بهتر رتبه‌بندی کنند و درک کنند؛ مانند محتوای سایت شما، برچسب‌های عنوان، استفاده از کلمه کلیدی، آدرس‌های اینترنتی، لینک‌های داخلی و غیره. سئو خارجی به اقداماتی گفته ‌می‌شود که از وبسایت شما انجام می‌شود؛ مانند بک لینک و منشن در سایت‌های دیگر.

سئو فنی به فعالیت‌هایی اشاره دارد که مستقیماً بر نحوه فهرست بندی و خزیدن سایت شما توسط موتورهای جستجو تأثیر می‌گذارد؛ مانند بهینه‌سازی سرعت سایت، داده‌های ساخت یافته و موارد دیگر.

چرا سئو خارجی مهم است؟

به سئوی خارج از صفحه به عنوان ایجاد شهرت سایت خود فکر کنید. وب‌سایت‌های بسیار معتبر معمولاً رتبه‌بندی بهتری دارند زیرا موتورهای جستجو آن‌ها را دارای تخصص، اعتبار و اعتماد بیشتری می‌دانند (E A T گوگل). یکی از بهترین راه‌ها برای نشان دادن E-A-T از طریق فاکتورهای سئوی خارج از صفحه مانند بک لینک‌ها، بررسی‌ها و توصیه‌ها است. سئوی خارج از صفحه نه تنها مهم است، بلکه نقش مهمی در توانایی سایت شما برای رتبه‌بندی دارد.

5 تکنیک سئو خارج از صفحه

بیایید نگاهی به پنج تاکتیک مختلف خارج از صفحه بیندازیم که می‌توانید برای افزایش اعتبار سایت و ترافیک جستجوی ارگانیک استفاده کنید:

  • لینک بیلدینگ
  • بازاریابی محتوا
  • سئوی محلی (GMB و نقل‌قول‌ها)
  • بررسی‌ها
  • مناسبت‌ها

سئو خارجی یا خارج از صفحه چیست؟

 

1. لینک بیلدینگ

لینک بیلدینگ به این اشاره دارد که سایر وبسایت‌ها را به صفحاتی در سایت شما پیوند دهند. در سئو به این لینک‌ها بک لینک می‌گویند. هر چه یک صفحه بک لینک‌های بیشتری از سایت‌های معتبر داشته باشد، ممکن است از نظر گوگل معتبرتر به نظر برسد؛ و این می‌تواند به رتبه بالاتر صفحه کمک کند.

2. بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا یک تاکتیک مهم سئو خارجی است. انتشار محتوای عالی راهی مؤثر برای کسب بک لینک، جلب توجه رسانه‌ها و نمایش E-A-T است. یافتن راه‌هایی برای توزیع آن محتوا در کانال‌های دیگر می‌تواند به تقویت سیگنال‌های خارج از صفحه کمک کند.

برخی از این کانال‌ها عبارت‌اند از:

  • روابط عمومی
  • رسانه‌های اجتماعی
  • اینفلوئنسر مارکتینگ
  • ارسال مهمان
  • پادکست‌ها
  • سندیکای محتوا
  • انجمن‌ها

3. سئوی محلی

سئوی محلی فرآیند بهینه‌سازی حضور آنلاین شما برای افزایش ترافیک محلی، دیده شدن و آگاهی از برند است. این یک رشته سئو در نوع خود است.

اما برخی از عناصر سئوی محلی، تاکتیک‌های کلیدی سئوی خارج از صفحه هستند، مانند نمایه کسب‌وکار Google (که قبلاً به‌عنوان Google My Business شناخته می‌شد).

نمایه کسب‌وکار Google یک ابزار رایگان فهرست کسب‌وکار است که به شما کمک می‌کند بر نحوه نمایش کسب‌وکار خود در Google تأثیر بگذارید. از آنجایی که این اتفاق در خارج از وبسایت شما رخ می‌دهد، بهینه‌سازی نمایه کسب‌وکار Google شما یک تاکتیک کلیدی SEO خارج از صفحه است.

درواقع، این یک عامل مهم رتبه‌بندی سئوی محلی است و می‌تواند دید سایت شما را در موقعیت‌های با ارزش بالا در صفحات نتایج جستجوی گوگل افزایش دهد.

4. بررسی

نظرات روشی عالی برای کمک به دیگران برای اعتماد به کسب‌وکار شما است. در واقع، بررسی‌ها یکی از مهم‌ترین عواملی است که گوگل هنگام ارزیابی E-A-T سایت شما در نظر می‌گیرد. این بدان معناست که آن‌ها برای موفقیت سئوی محلی شما بسیار مهم هستند.

گوگل توصیه می‌کند به همه نظرات پاسخ دهید. انجام این کار نشان می‌دهد که برای کسب‌وکار و بازخورد مشتریان خود ارزش قائل هستید.

5. رویدادها

رویدادها می‌توانند به استراتژی سئوی خارج از صفحه شما کمک کنند. آن‌ها نه تنها می‌توانند مخاطبان شما را جذب کنند، بلکه می‌توانید از ایجاد سر و صدا در اطراف کسب‌وکار خود بهره‌مند شوید. به‌عنوان مثال، می‌توانید در حین تبلیغ رویداد، نام تجاری را کسب کنید. یا اگر شرکت‌کنندگان پس از آن مقالات خلاصه بنویسند.

صفحه فرود رویداد شما همچنین می‌تواند لینک‌ها را جذب کند. شاید مردم این رویداد را دوست داشته باشند. شاید سخنران بخواهد آن را تبلیغ کند. یا اینفلوئنسرها ممکن است آن را برای ارزش محض برای مخاطبان خود به اشتراک بگذارند. برای انجام سئو خارج از صفحه می‌توانید این کار را به یک آکادمی کسب‌وکار بپردازید.

همچنین می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی زیر با آکادمی توسعه کسب‌وکار دکتر نعمتی در ارتباط باشید:

02122644773

02126643064

02126601795

وبسایت:

www.nematiacademy.com

اینستاگرام:

nematiacademy

drnemati_official

کد خبر: ۲۰۹٬۹۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha