۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷
وکلا موظف به ثبت قراردادهای مالی خود در سامانه تنظیم قرارداد قوه قضائیه شدند
بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۲؛

وکلا موظف به ثبت قراردادهای مالی خود در سامانه تنظیم قرارداد قوه قضائیه شدند

نمایندگان مردم در مجلس ‌وکلای عضو مراکز وکلا و کانون‌های وکلای دادگستری را موظف به ثبت قراردادهای مالی خود در سامانه تنظیم قرارداد الکترونیکی قوه قضائیه کردند.

به گزارش بازار، نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر امروز (شنبه ۱۳ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، با بند (ر) تبصره (۶) ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

براساس بند (ر) تبصره (۶) ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۲؛ ‌وکلای عضو مراکز وکلا و کانون‌های وکلای دادگستری موظفند تمامی قراردادهای مالی با موکلان خود را در سامانه تنظیم قرارداد الکترونیکی قوه قضائیه ثبت و تنظیم نمایند. شناسه(کد) یکتای صادرشده برای هر قرارداد توسط سامانه قرارداد الکترونیک، مبنای شناسایی مشاوران، وکلا و کانون‌های وکلای دادگستری در سامانه خدمات قضائی به‌منظور استخراج اطلاعات مالی مندرج در قرارداد و ابطال تمبر مالیاتی خواهد بود.

قوه قضائیه مکلف است دسترسی برخط سازمان امور مالیاتی و مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه را به سامانه تنظیم قرارداد الکترونیکی فراهم نماید. سازمان امور مالیاتی مکلف است مالیات موضوع این قراردادها را ‌به‌صورت الکترونیکی دریافت و مفاصا حساب مالیاتی آن را ‌به‌صورت الکترونیکی در سراسر کشور صادر نماید. عدم اجرای این حکم از سوی هرشخص حقیقی یا حقوقی استنکاف از اجراء محسوب می‌شود.

کد خبر: ۲۰۹٬۸۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • امیر IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
      0 0
      ما سه بار برای پرونده قضایی مان وکیل گرفتیم قرار داد وکالت را نمی دهند که هیچ سفید هم امضا میگیرند بعدا معلوم نیست چی مینویسند شما هم به ناچار سفید امضا میکنی دوتاش کوتاهی کرد حتی سومی خیانت هم کرد الان قانون را با پول میخرند هر کی پول بیشتر داشته باشه قانون را میخره حتی وکیل ات را