۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱
اجرای ۲۱ پروژه‌ فرودگاهی به ارزش ۱۰ هزار میلیارد ریال‌
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران خبر داد

اجرای ۲۱ پروژه‌ فرودگاهی به ارزش ۱۰ هزار میلیارد ریال‌

امیرمکری، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: شرکت فرودگاه‌ها در سال ۹۹‌ بیست و یک پروژه فرودگاهی به ارزش ۱۰ هزار میلیارد ریال تا پایان سال در این حوزه برنامه‌ریزی کرده است.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، مراسم افتتاح باند جدید فرودگاه رامسر، امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، منتخب مردم رامسر، تنکابن و عباس آباد در مجلس یازدهم و استاندار مازندران در رامسر در حال برگزاری است.

در این مراسم، مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، اظهار داشت: شرکت فرودگاه‌ها در سال ۹۹‌ بیست و یک پروژه فرودگاهی به ارزش ۱۰ هزار میلیارد ریال تا پایان سال در این حوزه برنامه‌ریزی کرده است.

سیاوش امیرمکری بیان کرد: همچنین ۱۲ پروژه به ارزش ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار یورو در این مدت داریم.

وی افزود: امروز دو پروژه در استان مازندران افتتاح می‌شود که قیمت تمام شده آن ۱۵۰ میلیارد تومان است.

وی اضافه کرد: پروژه اول طرح توسعه اپرون فرودگاه ساری، احداث جاده سرویس و توسعه روشنایی ابرون به وسعت ۱۳ هزار و ۳۰۰ متر مربع است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: پروژه دوم طراحی و ساخت باند جدید فرودگاه رامسر است؛ فرودگاه رامسر ۵۳ سال سابقه دارد و پس از افتتاح آن، بزرگ‌ترین پروژه که در آن اجرا شده است همین باند جدید فرودگاه رامسر است.

وی ادامه داد: این پروژه با استحصال ۱.۵ هکتار از دریا و ایجاد موج‌شکن دو کیلومتری اجرا شد و باند بتنی دو هزار و ۳۰۰ متری با عرض ۷۰ متری ساخته شد که به ۲۷۰۰ متر نیز قابل افزایش است.

وی بیان کرد: احداث تاکسی وی به مساحت ۱۱ هزار و ۶۰۰ متر مربع و نصب چراغ روشنایی باند از دیگر موارد در حوزه باند جدید فرودگاه رامسر است.

امیرمکری افزود: از این پس فرودگاه رامسر امکان پذیرش هواپیماهای باریک پیکر میان‌برد با ۱۸۰ مسافر را خواهد داشت.

وی ادامه داد: ۱۶ شرکت هواپیمایی با ناوگان خود امکان برقراری پرواز به فرودگاه رامسر را دارند و ۷۰ درصد ناوگان کشور امکان برقراری پرواز به رامسر را دارد.

وی بیان کرد: با توجه به مصوبه دولت درباره ایجاد مناطق آزاد در استان مازندران، نقش فرودگاه رامسر به عنوان پیشخوان ابعاد گردشگری در سطوح بین المللی و داخلی، در اعتلای اقتصاد منطقه بی بدیل خواهد بود.

وی ادامه داد: گردشگری حلال با هدف گذاری کشورهای مسلمان از راه این فرودگاه به شهرهای اصلی و اقتصادی مشهد، شیراز، کرمانشاه، کیش، اصفهان و غیره و شبکه پروازی خارجی نجف باکو دبی فراهم شده است.

امیرمکری تاکید کرد: توسعه استان‌های مازندران و گیلان از آثار توسعه شبکه پروازی در فرودگاه رامسر است.

وی بیان کرد: پروژه باند جدید فرودگاه رامسر در سال ۸۸ کلید خورد و با اختصاص اعتبارات ملی این پروژه به اجرا رسید. ‌

کد خبر: ۲۰٬۹۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha