۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۷
 ایستگاه شماره ۱۳ خط یک متروی تبریز با ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه افتتاح می‌شود
همزمان با میلاد باسعادت حضرت ولیعصر (عج)؛

ایستگاه شماره ۱۳ خط یک متروی تبریز با ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه افتتاح می‌شود

تبریز- شهردار تبریز از افتتاح و بهره‌برداری ایستگاه ۱۳ قطار شهری تبریز با برآورد هزینه ۲۵۰ میلیارد تومانی مصادف با میلاد باسعادت حضرت ولیعصر (عج) خبر داد.

به گزارش بازار، یعقوب هوشیار اظهار کرد: ایستگاه قونقا به عنوان آخرین ایستگاه در دست تکمیل خط یک قطار شهری تبریز، همزمان با میلاد باسعادت حضرت ولیعصر (عج) به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: با بهره‌برداری از ایستگاه ۱۳ مترو، خط یک قطار شهری تبریز تکمیل شده و در تمام ایستگاه‌های ۱۸ گانه این خط مسافرگیری انجام خواهد شد.

هوشیار با اشاره به مشخصات ایستگاه قونقا خاطرنشان کرد: این ایستگاه با مساحت ۱۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع، دارای سه طبقه (سکوی سوارشدن، تراز بلیت فروشی و چند منظوره تجاری) و شامل سه دسترسی (دو ورودی جنوبی و یک ورودی شمالی) و از نوع ایستگاه ساحلی است که به دلیل مجاورت با آرامستان تاریخی گجیل معماری این ایستگاه بر اساس مکتب هنری آذربایجان طراحی و اجرا شده است.

خط یک مترو تبریز شامل ۱۸ ایستگاه است که از ایستگاه ائل گلی (مقابل هتل پارس) شروع شده و در ادامه از طریق راهنمایی، استاد شهریار، فلکه دانشگاه سپس در طول مسیر خیابان امام(ره) تا میدان ساعت و از میدان ساعت به سمت میدان کهن(سه راه امین) ادامه دارد. بعد از میدان کهن، قونقا، گازران، چهارراه لاله، میدان امام حسین، شهید باکری و نهایتا ایستگاه نور شهرک نور لاله به عنوان ایستگاه پایانی در نظر گرفته شده است.

ایستگاه شماره ۱۴ واقع در گازران در پنج آذر سال جاری به بهره برداری رسیده است که با این افتتاح تعداد ایستگاه های فعال نخستین خط مترو تبریز از ۱۷ عدد به ۱۸ عدد رسیده بود و از طرفی ایستگاه شماره ۱۳ قونقا همزمان با میلاد منجی عالم بشریت حضرت ولیعصر(عج) در نیمه شعبان به افتتاح می رسد تا با عزم جدی مدیریت شهری در توسعه حمل‌ونقل عمومی پازل خط یک مترو تبریز پس از سال‌ها تکمیل شود.

کد خبر: ۲۰۹٬۶۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
      0 0
      فقط من موندم وقتی این ایستگاه چن ماه دیگه شایدم چن سال دیگه نیاز داره که تکمیل بشه اسرار دارن که افتتاحش کنن