۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
رشد ۳۰ تا ۱۵۰ میلیون تومانی قیمت خودرو| خودرو برای خرید از دسترس خارج شد
بازار گزارش می دهد

رشد ۳۰ تا ۱۵۰ میلیون تومانی قیمت خودرو| خودرو برای خرید از دسترس خارج شد

پژو۲۰۶تیپ دو، تارا اتوماتیک، دیگنیتی، شاهین و کوییک آر پلاس پنج خودرویی هستند که طی یک هفته۳۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان گران شدند، این مورد بیانگر شکست طرح های وزیر صمت در بازار خودرو است.

بازار؛ گروه خودرو: بازار خودرو این روزها فقط مسیر صعودی را دنبال می کند، حتی اگر قیمت ارز مسیر نزولی را در پیش داشته باشد، خودرو دیگر ارزان نخواهد شد. در ماه پایانی سال شاهد هستیم که وزارت صمت با دخالت مستقیم در عرضه خودرو توسط شرکت های خودروساز، بازار را به مسیر رشد قیمت هدایت کرده است. از سوی شکست برنامه واردات خودرو و عدم موفقیت عرضه خودرو در بورس جهت کنترل قیمت ها، نشان از سردرگمی کامل سیدرضا فاطمی امین وزیر صمت جهت کاهش قیمت ها دارد. مشتریان خودرو در ماه پایانی سال جاری بیشتر از هر زمان دیگری با فاصله قیمتی جهت خرید خودرو همراه هستند، شاید بتوان گفت خودرو برای خرید از دسترس خارج شد، در ادامه قیمت برخی از خودروهای صفر کیلومتر در بازار را از نظر می گذرانید:

پژو ۲۰۶ تیپ دو ابتدای هفته گذشته با بها ۶۱۰ میلیون تومان در بازار آزاد معامله می شد. اما امروز قیمت این خودرو بیشتر از ۶۵۵ میلیون تومان است

۲۰۶ در بازار چند؟

پژو ۲۰۶ تیپ دو یکی از خودروهای هاچ بک پر طرفدار در کشور است، هرچند که تولید این خودرو مدتی است توسط گروه صنعتی ایران خودرو با توقف همراه شده است. اما افزایش قیمت این محصول همچنان در بازار ادامه دارد، پژو ۲۰۶ تیپ دو ابتدای هفته گذشته با بهای ۶۱۰ میلیون تومان در بازار آزاد معامله می شد. اما امروز قیمت این خودرو بیشتر از ۶۵۵ میلیون تومان است، رشد ۴۵ میلیون تومانی این خودرو نشان از افزایش قیمت این محصول در روزهای پایانی سال جاری دارد.

رشد ۳۰ تا ۱۵۰ میلیون تومانی قیمت خودرو| خودرو برای خرید از دسترس خارج شد

تارا در نسخه اتوماتیک ابتدای هفته گذشته قیمت ۹۵۰ میلیون تومانی در بازار داشت، اما امروز بهای این محصول به بیشتر از یک میلیاردتومان رسیده است

تارا در جرگه میلیاردی ها

تارا به عنوان سدان جدید گروه صنعتی ایران خودرو تا سال گذشته به عنوان محصول بد فروش شناخته می شد، اما امروز این خودرو به دلیل سیاست های اشتباه وزارت صمت در جرگه محصولات میلیاردی قرار گرفت. تارا در نسخه اتوماتیک ابتدای هفته گذشته قیمت ۹۵۰ میلیون تومانی در بازار داشت، اما امروز بهای این محصول به بیشتر از یک میلیاردتومان رسیده است. رشد ۵۰ میلیون تومانی تارا در بازار نشان از شکست برنامه های وزارت صمت برای کنترل قیمت خودرو دارد.

رشد ۳۰ تا ۱۵۰ میلیون تومانی قیمت خودرو| خودرو برای خرید از دسترس خارج شد

دیگنیتی پرایم ابتدای هفته گذشته با بهای ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در بازار معامله می شد، اما امروز قیمت این خودرو بیشتر از ۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان است

دیگنیتی ۱۵۰ میلیون تومان گران شد

دیگنیتی پرایم یکی از کراس اوورهای جدید چینی در بازار کشور است، علیرغم حضور کوتاه مدت این خودرو در بازار، جایگاه قابل توجهی میان مشتریان به دست آورده است. دیگنیتی پرایم ابتدای هفته گذشته با بهای ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در بازار معامله می شد، اما امروز قیمت این خودرو بیشتر از ۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان است. رشد ۱۵۰ میلیون تومانی دیگنیتی نشان از ورود سرمایه های سرگردان از بازارهای موازی به بازار خودرو دارد.

رشد ۳۰ تا ۱۵۰ میلیون تومانی قیمت خودرو| خودرو برای خرید از دسترس خارج شد

شاهین ابتدای هفته گذشته در بازار قیمت ۶۵۰ میلیون تومانی داشت، اما امروز قیمت این خودرو بیشتر از ۶۸۰ میلیون تومان است

شاهین به ۶۸۰ میلیون تومان رسید

شاهین به عنوان سدان جدید گروه خودروسازی سایپا یکی از محصولات پر فروش در بازار محسوب می شود، چرا که این محصول تنها خودروی اقتصادی در کلاس سدان سایز متوسط در بازار است. شاهین ابتدای هفته گذشته در بازار قیمت ۶۵۰ میلیون تومانی داشت، اما امروز قیمت این خودرو بیشتر از ۶۸۰ میلیون تومان است. رشد ۳۰ میلیون تومانی این محصول نشان از افزایش قیمت مجدد آن در هفته جاری دارد.

رشد ۳۰ تا ۱۵۰ میلیون تومانی قیمت خودرو| خودرو برای خرید از دسترس خارج شد

کوییک آر پلاس ابتدای هفته گذشته در بازار آزاد بهای ۴۷۵ میلیون تومانی داشت، اما امروز قیمت این خودرو به ۵۰۰ میلیون تومان رسیده است

کوییک ۵۰۰ میلیون تومانی شد

کوییک با شعار خودروی اقتصادی در گروه خودروسازی سایپا به تولید رسید، اما به دلیل شکست برنامه های خودرویی سیدرضا فاطمی امین در بازار، این محصول در تیپ آر پلاس امروز ۵۰۰ میلیون تومانی شده است. کوییک آر پلاس ابتدای هفته گذشته در بازار آزاد بهای ۴۷۵ میلیون تومانی داشت، اما امروز قیمت این خودرو به ۵۰۰ میلیون تومان رسیده است. رشد ۱۵ میلیون تومانی این محصول طی یک هفته نشان از احتمال مجدد گرانی این خودرو در بازار آزاد دارد.

رشد ۳۰ تا ۱۵۰ میلیون تومانی قیمت خودرو| خودرو برای خرید از دسترس خارج شد

کد خبر: ۲۰۹٬۶۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha