۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۰
کاهش اتوبوس های فعال برون شهری

کاهش اتوبوس های فعال برون شهری

مدیر عامل شرکت اتوبوسرانی از کاهش تعداد اتوبوسهای برون شهری از ۱۴ هزار به حدود ۷ هزار اتوبوس به علت برخی مشکلات خبر داد.

به گزارش بازار، حسین ورپشتی گفت: حدود ۵۰ درصد ناوگان حمل و نقل جاده ای به علت مشکلات مالی و تامین قطعات و لوازم از چرخه سفرهای بین شهری حذف شدند.

مدیر عامل شرکت اتوبوسرانی گفت: تهیه قطعه و لوازم سخت شده و تحریمها تاثیر منفی در این صنعت داشته است. برخی شرکتهای خصوصی نیز اتوبوسها را با قیمت بالاتری برای خود اجاره می کنند که خروج اتوبوسها از چرخه حمل و نقل برون شهری را به دنبال دارد.

ورپشتی گفت : ۹۰ درصد آمار جا به جایی مسافر در کشوردر بخش خصوصی و برون شهری انجام می شود و روزانه از پایانه های شهر تهران حدود ۲ هزار دستگاه اتوبوس به سایر نقاط کشور مسافر حمل می کنند و در پیک سفر حدود ۵۰ هزار و در مواقع کمبود مسافر حدود ۳۰ هزار نفر با این اتوبوسها جا به جا می شوند.

ورپشتی با قبول تخلف برخی رانندگان و شرکتها در ساعت حرکت اتوبوس از مبدا گفت: همه ملزم به رعایت قانون هستند.
مدیر عامل شرکت اتوبوسرانی گفت : وضع نابسمان برخی جاده ها و مسیرهای آزادراهی یکی دیگر از دلایل ایجاد مشکلات فنی برای اتوبوسها است و باید به آن توجه شود.

ورپشتی گفت : قیمت اتوبوس ها اخیرا بسیار افزایش یافته و سرمایه گذاران با توجه به افزایش تورم، رغبت کمتری برای سرمایه گذاری در این حوزه دارند.

ورپشتی از مسئولان خواست به صنعت حمل و نقل بیشتر توجه کنند.

کد خبر: ۲۰۹٬۶۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha