۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
استارت کار سایت‌ها و مجموعه‌های گردشگری/ اجرای ۲۴۰۰ پروژه گردشگری و ۵۷۰ هتل
وزیر میراث فرهنگی اعلام کرد

استارت کار سایت‌ها و مجموعه‌های گردشگری/ اجرای ۲۴۰۰ پروژه گردشگری و ۵۷۰ هتل

مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: «بازگشایی سایت های تاریخی و موزه ها در دستور کار قرار دارد و این موضوع طی هفته پیشرو در ستاد ملی مبارزه با کرونا مطرح و تصویب خواهد شد.»

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، علی اصغر مونسان گفت: ۲۴۰۰ پروژه گردشگری در سطح کشور در حال اجراست و هم اکنون ۵۷۰ هتل در سراسر کشور در حال ساخت داریم.

او افزود: این آمار و ارقام نشان می دهد همه به آینده صنعت گردشگری امید بسته اند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد: خوشبختانه سرمایه گذاری بسیار خوبی در حوزه گردشگری کشور به همت سرمایه گذاران بخش های غیر دولتی در حال شکل گیری است.

مونسان تصریح کرد: گردشگری نقش مهمی در شکوفایی اقتصادی، ایجاد اشتغال و ارزآوری در جامعه دارد. این صنعت موجب تحرک سایر بخش های اقتصادی مانند کسب و کار های شهری، محلی و روستایی می شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: بخش گردشگری یکی از حوزه های مهم اقتصادی و ایجاد اشتغال در کشور است. این صنعت در دو سال گذشته در ایجاد شغل بسیار موفق عمل کرده است.

 او به مقوله کرونا و گردشگری اشاره کرد و افزود: ویروس کرونا آسیب زیادی به حوزه صنایع دستی و گردشگری کشور وارد کرده است.

مونسان اظهار کرد: خوشبختانه در دولت دوازدهم با هدف گذاری های جدید، تعیین بازارهای هدف و تدوین سندهای توسعه گردشگری اتفاقات خوبی در حال رقم خوردن بود و گردشگری داخلی و خارجی کشور روند رو به رشدی داشت.

او افزود: علاوه بر گردشگری فرهنگی و تاریخی، گردشگری درمانی (توریسم سلامت)، طبیعت گردی (اکوتوریسم) و گردشگری مبتنی بر کشاورزی در کشور توسعه خوبی پیدا کرده است و به تبعه آن رونق خوبی در حوزه گردشگری ایجاد شده بود که متاسفانه این صنعت با شیوع کرونا با مشکل مواجه شد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از تصویب بسته حمایتی دولت از فعالان صنعت گردشگری کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا خبر داد و تصریح کرد: «این بسته ها با هدف حفظ اشتغال نیروی انسانی شاغل در حوزه گردشگری و صنایع دستی و سرپا ماندن این صنعت مصوب و ابلاغ شده است.

او افزود: امهال مالیاتی، امهال بیمه سهم کارفرما و امهال اقساط تسهیلات دریافتی از جمله حمایت های دولت از فعالان این حوزه است.

 دکتر مونسان بیان کرد: جدا از این حمایت ها دولت قرار است ۵۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا در سطح کشور پرداخت کند که از ۱۰ رسته شغلی آسیب دیده سه رسته مربوط به این وزارتخانه است.

او ادامه داد: این وزارتخانه برای سرگرمی و پر کردن اوقات فراغت مردم خوب کشورمان در ایام نوروز ۹۹ و پس از این ایام که به دلیل شیوع ویروس کرونا مجبور شدند در خانه بمانند و به سفر نروند اقدامات مختلفی در فضای مجازی انجام داده است. بازدید مجازی از موزه ها از جمله این اقدامات بود که خوشبختانه مورد استقبال مردم قرار گرفت.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: «در بخش گردشگری هم بیش از ۳هزار عکس و فیلم از جاذبه های طبیعی و تاریخی کشور در فضای مجازی بارگذاری شد تا مردم با داشته های غنی گردشگری کشور بیش از پیش آشنا شوند.

او ادامه داد: هتل ها با رعایت پروتکل های بهداشتی در همه جای کشور فعالیت خود را شروع کرده اند.

مونسان تصریح کرد: فعالیت های در حوزه طبیعت گردی هم در کشور آغاز شده از این رو بخش زیادی از واحدهای بوم گردی می توانند ذیل طبیعت گردی فعال شوند.

او افزود: گردشگری داخلی به مرور در حال توسعه است و وزارت بهداشت نیز همکاری خوبی در این زمینه داشته است.

وزیرمیراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: «صنعت گردشگری با بخش های مختلف اقتصاد به طور مستقیم و غیرمستقیم در تعامل قرار دارد و با داشتن اثرات عمیق و متقابل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از بخش های مهم و حیاتی هر کشوری محسوب می‌ شود.

او افزود: شیوع ویروس کرونا در ایران و جهان موجب شد تا این صنعت بیشترین آسیب را نسبت به سایر صنایع ببیند.

مونسان با بیان اینکه سال ۹۹ از سوی مقام معظم رهبری به نام جهش تولید نامگذاری شده است، یادآورشد: «صنعت گردشگری باید هر چه زودتر پس از مهار شیوع ویروس کرونا فعال شود تا شغل هایی که آسیب دیده ‌اند با کمک دولت بتوانند بخشی از خسارت های خود را جبران کنند و همه شاهد رونق دوباره و اشتغال زایی بیشتر در این صنعت باشند.

کد خبر: ۲۰٬۹۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha