۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷
زنجان ۶۳ درصد وام‌های ازدواج را پرداخت کرده است
دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های زنجان:

زنجان ۶۳ درصد وام‌های ازدواج را پرداخت کرده است

زنجان- خاتمی، دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان زنجان از پرداخت بیش از ۶۳ درصدی وام‌های ازدواج در زنجان خبر داد.

عبدالرضا خاتمی در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: تا پایان دی ماه امسال ۶۳.۴ درصد از تسهیلات متقاضیان وام ازدواج پرداخت شده است.

وی با اشاره به تسهیلات تکلیفی منتهی به پایان بهمن ماه، تشریح کرد: نوع تسهیلات ازدواج پرداخت شده به تعداد ۱۱ هزار و ۷۸۱ فقره به مبلغ ۱۶ هزار و ۳۶۲ میلیارد ریال بود که تعداد ۳ هزار و ۵۳۰ فقره به مبلغ ۴ هزار و ۳۷۹ میلیارد ریال در صف انتظار هستند.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان زنجان، تعداد تسهیلات تکلیفی منتهی به بهمن‌ماه را ۳۲ هزار و ۷۳۶ فقره به مبلغ ۲۶ هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال برشمرد و گفت: تعداد ۱۰ هزار و ۷۴۸ پرونده متقاضی ‌بخش‌های مختلف اعم از فرزندآوری، اشتغال آفرینی کمیته امداد، بهزیستی، بنیاد برکت و... هستند.

خاتمی در مورد وضعیت شبکه بانکی منتهی به پایان دی ماه سال‌جاری ابراز کرد: مانده کل سپرده‌های ریالی و ارزی استان زنجان ۴۶۷ هزار و۶۸۳ میلیارد ریال است که ۰.۸ درصد از سهم کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه مانده کل تسهیلات اعطایی شبکه بانکی منتهی به پایان دی ماه امسال ۴۵۸ هزار ۷۷۱ میلیارد ریال برآورد شده است، بیان کرد: نسبت مصارف بانک‌های استان ۹۸.۱ درصد است.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان زنجان، با اشاره به اینکه ۲۹۵ شعبه و باجه در استان زنجان فعال است، یادآور شد: بانک‌های استان بیش از ۲ هزار پرسنل دارد، تعداد ۸۴۳ دستگاه خودپرداز و ۶۸ هزار و۱۲۴ تعداد دستگاه‌ pos در استان مستقر است.

خاتمی با اشاره به مقایسه روند حجم تسهیلات پرداختی شبکه بانکی استان در سال گذشته و امسال، اذعان کرد: حجم تسهیلات در دی ماه سال گذشته ۲۰۹ هزار و۲۲۰ میلیارد ریال بود که در مدت مشابه امسال این عدد به ۳۱۵ هزار و۱۶۷ میلیارد ریال رسیده است.

وی در مورد تسهیلات پرداختی به بخش‌های اقتصادی تصریح کرد: صنعت و معدن با ۳۳.۹ درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده و پس از آن خدمات و بازرگانی با ۲۴.۸ درصد، قرض‌الحسنه ۱۴.۳ درصد، مسکن و ساختمان ۱۳.۵ درصد، کشاورزی ۱۲.۸ درصد و صادرات با ۰.۸ قرار دارد.

کد خبر: ۲۰۹٬۵۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha