۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱
غرب اراده سیاسی برای مذاکرات احیای برجام ندارد
نماینده روسیه در وین:

غرب اراده سیاسی برای مذاکرات احیای برجام ندارد

نماینده روسیه در مذاکرات برجام تاکید کرد که طرف‌های غربی برخلاف ایران برای احیای برجام فاقد اراده سیاسی هستند.

به گزارش بازار، میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین در گفتگو با خبرگزاری تاس گفت: ایران، روسیه و چین اراده سیاسی برای مذاکره درباره احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) دارند، در حالی که غرب فاقد آن است.

وی افزود: تنها چیزی که برای احیای توافق هسته‌ای در این مرحله لازم است این است که همه شرکت‌کنندگان در مذاکرات وین به پایتخت اتریش بازگردند و سریعاً روند مذاکرات را به نتیجه‌ای موفق برسانند. این کاملاً ممکن است. با توجه به اراده سیاسی مناسب برای انجام این کار، ایران، روسیه و چین آن را دارند، اما کشورهای غربی فاقد آن هستند.

اولیانوف در واکنش به سخنان حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران مبنی بر اینکه فواد حسین، همتای عراقی او پیام‌هایی از نمایندگان دولت آمریکا دریافت کرده است مبنی بر اینکه واشنگتن علاقه‌مند به حل و فصل اختلافاتی با تهران است که مانع از احیای توافق هسته‌ای شد، خاطرنشان کرد: روسیه دلیلی برای شک در سخنان دیپلمات ارشد ایرانی ندارد.

نماینده روسیه افزود: در عین حال، ما هیچ آمادگی از سوی آمریکا و تروئیکای اروپایی (انگلیس، آلمان، فرانسه) برای از سرگیری مذاکرات وین درباره برجام را مشاهده نمی‌کنیم.

کد خبر: ۲۰۹٬۵۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha