۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۴
۳۹ درصد اقتصاد استان زنجان مربوط به حوزه صنعت است
مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری وزارت کشور:

۳۹ درصد اقتصاد استان زنجان مربوط به حوزه صنعت است

زنجان-مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال وزارت کشور،گفت: ۳۹ درصد اقتصاد استان زنجان مربوط به حوزه صنعت، ۱۵ درصد کشاورزی و ۱۰ درصد خدمات است.

به گزارش خبرنگار بازار،محسن افشارچی عصر پنجشنبه در جلسه اطلس سرمایه‌گذاری استان - سامانه sdi و منطقه ویژه اقتصادی استان زنجان،با بیان اینکه ۳۹ درصد اقتصاد استان مربوط به حوزه صنعت، ۱۵ درصد کشاورزی و ۱۰ درصد خدمات است،گفت: تلاش داریم سهم خدمات را GDP بالا ببریم.

وی اظهار کرد: میزان برخورداری استان‌های همتراز زنجان از بودجه عمومی بیشتر است و شاخص‌های بودجه عمومی نیازمند بازنگری است و با توجه به نقش سهم زنجان در درآمدهای کشور باید میزان بهره‌مندی از اعتبارات نیز بیشتر شود.

استاندار زنجان گفت: امسال تغییر و تحولی در بودجه رخ داده و ۸۷۰ میلیارد تومان اعتبارات تملک دارایی استان سال آینده به رقم ۱۵۰۰ میلیارد می‌رسد و ۵۵۰ میلیارد تومان اعتبارات هزینه‌ای نیز ۷۵۰ میلیارد تومان می‌شود.

افشارچی با بیان اینکه اطلس سرمایه گذاری طرحی موفقی است که به صورت پایلوت برای تقیقل هزینه و افزایش سرعت کار از استان زنجان شروع شد،تاکید کرد: دستگاه‌ها باید اطلاعات داده مکانی را در اختیار سازمان نقشه‌برداری قرار دهند تا اطلاعات دقیق ثبت شود.

وی افزود: با وجود همه اقدامات انجام شده برای افزایش بودجه عمومی استان در کل وابسته به این امور نیستیم و در صورت شکل‌گیری صندوق توسعه و واریز مازاد مالیاتی به حساب استان، می‌توان با قاطعیت گفت که اوضاع در استان متفاوت از گذشته خواهد بود.

کد خبر: ۲۰۹٬۵۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha