۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
روش های تضمینی تحصیل در ترکیه در مقاطع مختلف

روش های تضمینی تحصیل در ترکیه در مقاطع مختلف

اگر به دنبال اخذ اقامت تحصیلی ترکیه در مقطع کارشناسی هستید می توانید به کمک یوس مگ اطلاعات بیشتری کسب کنید.

به گزارش بازار، یکی از نکات مهم برای اخذ اقامت تحصیلی ترکیه توجه به چگونگی پذیرش دانشگاه ها است. افرادی که قصد اخذ اقامت ترکیه را دارند باید آمادگی لازم برای حضور در این دانشگاه ها را کسب کنند. شرکت در کلاس های مخصوص دانشگاه کالج یکی از راه های کسب آمادگی برای شرکت در کلاس های دانشگاه است.

هم چنین همه دانشگاه ها از بین داوطلبان خود آزمونی برگزار می کند که سطح سوالات آن اصلا آسان نیست. به همین علت متقاضیان باید انرژی و زمان زیادی صرف کنند تا در این آزمون ها قبول شده و به دانشگاه ها راه پیدا کنند. بیشتر دانشگاه های این کشور به زبان ترکی درس های خود را ارائه می دهند.

البته برخی از دانشگاه های معتبر این کشور هم به زبان ترکی و هم به زبان انگلیسی تدریس می کنند. برای پذیرش در این دانشگاه ها و اخذ اقامت تحصیلی ترکیه و آموزش به زبان انگلیسی باید مدرک آیلتس را با نمره ۵ تا ۶ گرفته باشد.

تحصیل در مدارس ترکیه

تحصیل در مدارس ترکیه در دو دوره ابتدایی و متوسطه انجام می شود که برای مردم این کشور هیچ هزینه ای ندارد. در ترکیه همه باید ۱۲ سال درس بخوانند، یعنی ۴ سال در دبستان و ۴ سال در متوسطه و ۴ سال دیگر در متوسطه دوم. در این ۱۲ سال به دانش آموزان به زبان ترکی تدریس می شود و در ۱۴ سالگی آنها دیپلم دوره ابتدایی را کسب می کنند.

روش های تضمینی تحصیل در ترکیه در مقاطع مختلف

دانش آموزان پس از اتمام دبیرستان نیز مدرک دیپلم را دریافت می کنند و پس از آن می توانند در امتحان ملی شرکت کنند. افراد خارجی برای تحصیل در مدارس ترکیه باید در آزمون ورودی شرکت کنند و تسلط کافی به زبان انگلیسی داشته باشند. همه دانش آموزان در دوران تحصیل باید یک زبان خارجی را آموزش ببینند. دوره های پیش دبستانی قبل از ۶ سالگی برگزار می شود که شرکت در آنها اختیاری است. در ترکیه، دانش آموزان می توانند در دبیرستان و هنرستان مشغول به تحصیل باشند و هر دو مدرک را کسب کنند.

تحصیل در مقطع لیسانس ترکیه

بهترین دانشگاه برای تحصیل لیسانس یا کارشناسی برای دانشجویان بین المللی دانشگاه ینی یوزییل در شهر استانبول می باشد. همان طور که گفتیم در برخی از دانشگاه های ترکیه درس ها به زبان انگلیسی نیز تدریس می شوند. کالج ها و دانشگاه هایی در این کشور وجود دارد که با موسسات کشور های همسایه، همکاری می کنند.

اگر به دنبال اخذ اقامت تحصیلی ترکیه در مقطع کارشناسی هستید می توانید به کمک یوس مگ اطلاعات بیشتری کسب کنید. برنامه های مختلفی در دانشگاه های ترکیه برای ادامه تحصیل وجود دارد که متقاضیان می توانند با توجه به شرایط خود یکی از آن ها را انتخاب کنند. برنامه ۲ ساله برای مقطع کاردانی و برنامه ۴ ساله برای مقطع لیسانس و برنامه ۲ تا ۴ ساله برای تحصیلات تکمیلی وجود دارد. رشته های تحصیلی مختلفی در دانشگاه های ترکیه ارائه می شوند و متقاضیان می توانند به راحتی رشته مورد علاقه خود را انتخاب کنند.

روش های تضمینی تحصیل در ترکیه در مقاطع مختلف

 در سال های گذشته در کشور ترکیه، رشته های هنر و معماری نسبت به سال های قبل پیشرفت زیادی داشته اند. تحصیل در رشته های پزشکی کشور ترکیه مانند همه کشور های دیگر به آُسانی انجام نمی شود و به آزمون ورودی نیاز دارد. پس از تحصیل در کشور ترکیه می توانید در این کشور مشغول به کار شوید و از امکانات آن لذت ببرید. البته اگر قصد بازگشت به ایران را دارید باید بدانید که همه دانشگاه های ترکیه مورد تایید ایران نیستند. پس اگر چنین شرایطی دارید باید قبل از هر چیزی از مورد تایید بودن دانشگاه مد نظر خود توسط ایران مطمئن شوید.

 تحصیل فوق لیسانس در ترکیه

در حال حاضر بهترین دانشگاه برای تحصیل فوق لیسانس یا کارشناسی ارشد دانشجویان بین المللی دانشگاه گلیشیم است. دانشجویان می توانند برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نیز اقامت تحصیلی ترکیه را کسب کنند. در این کشور در سال دو ترم برگزار می شود که یکی از اکتبر تا ژانویه و دیگری از فوریه تا جولای طول می کشد. بین دو ترم ۲ هفته تعطیلات وجود دارد و تعطیلات تابستانی بین ماه های جولای و اکتبر است.

روش های تضمینی تحصیل در ترکیه در مقاطع مختلف

معمولا تحصیل در دوره کارشناسی ارشد در ماه اکتبر آغاز می شود تا ۲ سال طول می کشد. در پایان دوره کارشناسی ارشد، دانشجو یا باید پایان نامه ارائه دهد و یا باید پروژه اجرایی تحویل دهد. هزینه تحصیل در دوره کارشناسی ارشد متغیر است و با توجه به دانشگاه و رشته شما کم و زیاد می شود. بیشتر دانشگاههای این مقطع به زبان ترکی تدریس می کنند اما برخی از آن ها به زبان انگلیسی نیز تدریس می کنند.

تحصیل دکتری در ترکیه

بهترین دانشگاه برای تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه آیدین است. تحصیل در مقطع دکتری نیز امکان اقامت تحصیلی ترکیه را برای علاقمندان فراهم می آورد. دانشجو باید پروپوزال و رزومه خود را برای دانشگاه مورد نظر ارسال کند و منتظر نتیجه بماند.

روش های تضمینی تحصیل در ترکیه در مقاطع مختلف

اساتید دانشگاه، پروپوزال و رزومه دانشجو را مطالعه کرده و سپس آن را تایید و یا رد می کنند. معمولا دانشجویان برای افزایش شانس قبولی، با اساتیدی که تحقیقات آن ها در زمینه رزومه دانشجو است، مکاتبه می کنند. برای تحصیل در مقطع دکتری در کشور ترکیه و یا هر کشور خارجی  دیگری باید رزومه بسیار قوی جمع آوری کرد. معدل بالا در مقاطع قبلی و داشتن مقالات معتبر و تالیف و ترجمه کتاب به افزایش شانس قبولی کمک می کنند.

 

روش های تضمینی تحصیل در ترکیه در مقاطع مختلف

اقامت تحصیلی ترکیه و دریافت ویزا همراه

امکان دریافت ویزا برای همراه در اقامت تحصیلی ترکیه قبلا وجود داشت اما در حال حاضر این امکان وجود ندارد، منظور از همرا همسر و فرزند فرد متقاضی است. فرزند زیر ۱۸ سال و فرزند بالای ۱۸ سال که وابسته باشد. البته راه هایی وجود دارد که بتوانید ویزای همراه بگیرید. در این خصوص با مشاوران یوس مگ در تماس باشید و از مشاوره رایگان استفاده کنید.

کد خبر: ۲۰۹٬۴۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha