۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶
ایران نسبت به متحدین خودش بی تفاوت نیست
نماینده سابق ایران در سازمان اوپک:

ایران نسبت به متحدین خودش بی تفاوت نیست

خطیبی، نماینده سابق جمهوری اسلامی ایران در سازمان اوپک با ابراز خرسندی از همکاری ایران و ونزوئلا، گفت: کشورهای تحریم شده توسط آمریکا می توانند در همکاری با یکدیگر مشکلات خود را برطرف کنند و از این طریق اثر تحریم ها را کاهش دهند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، محمدعلی خطیبی با اشاره به همکاری های ایران و ونزوئلا، گفت: در حال حاضر ونزوئلا به دلیل تحریم ها با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می کند و به بنزین و خدمات فنی و مهندسی حوزه نفت نیاز دارد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران با توجه به توانایی هایی که دارد تصمیم گرفته تا به صنعت نفت ونزوئلا کمک کند.

نماینده سابق جمهوری اسلامی ایران در سازمان اوپک ادامه داد: همکاری ایران با ونزوئلا از نظر مقررات بین المللی تخلف به حساب نمی آید، چرا که تحریم از سمت آمریکا اعمال شده است و ما فقط با آمریکا همکاری نمی کنیم.

وی با اشاره به این که ایران می تواند با اقتدار کامل به مردم ونزوئلا کمک کند، اظهار داشت: در مقابل تهدیدهای آمریکا، ایران اعلام کرده است که در مقابل منافع خود کوتاه نمی آید و به هر تهدیدی پاسخ می دهد.

محمدعلی خطیبی با اشاره به این که تعداد کشورهایی که از سمت آمریکا تحریم می شوند در حال افزایش است، عنوان کرد: کشورهای تحریم شده توسط آمریکا می توانند در همکاری با یکدیگر مشکلات خود را برطرف کنند و از این طریق اثر تحریم ها را کاهش دهند.

وی با تاکید بر این که ایران نسبت به متحدین خودش بی تفاوت نیست، تصریح کرد: ایران در شرایط سخت در کنار متحدان خودش می ایستد.

نماینده سابق جمهوری اسلامی ایران در سازمان اوپک اذعان داشت: ایران همیشه می تواند در خارج از مرزهای خودش نقش اثرگذاری داشته باشد و به کشورهای دوست خودش کمک کند و به نظر نمی آید که آمریکا بتواند در این مورد منع ایجاد کند.

وی افزود: همکاری ایران یا ونزوئلا آزمون خوبی است و من امیدوارم که این دست از همکاری ها گسترش پیدا کنند.

محمدعلی خطیبی با اشاره به این که تحریم آمریکا کارایی خودش را از دست داده است، ادامه داد: اکثر کشورهای تحریم شده توسط آمریکا، تحریم ها را موثر نمی دانند.

وی خاطر نشان کرد: کشورهای تحریم شده توسط آمریکا فلج نشده اند و روال عادی خودشان را سپری می کنند.

نماینده سابق جمهوری اسلامی ایران در سازمان اوپک تاکید داشت: همکاری ایران با ونزوئلا اعتماد به جمهوری اسلامی را در فضای بین المللی ارتقا می دهد.

کد خبر: ۲۰٬۹۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha