۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۸
ایجاد گلخانه‌های هوشمند و کوچک‌مقیاس برای نخستین بار در زنجان
رئیس پارک فاوای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرداد؛

ایجاد گلخانه‌های هوشمند و کوچک‌مقیاس برای نخستین بار در زنجان

زنجان- رئیس پارک فاوای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: طرحی با عنوان ایجاد گلخانه‌های هوشمند و کوچک‌مقیاس برای نخستین بار در زنجان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدجعفر صدیق‌دامغانی‌زاده، شامگاه چهارشنبه در حاشیه جلسه کارگروه منطقه‌ای توسعه اقتصاد دیجیتال استان زنجان در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز موضوعات مربوط به کاربرد فناوری اطلاعات در توسعه کشاورزی، آموزش‌های مهارتی و رشد شرکت‌های جوان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی بیان داشت: این مباحث در ماه‌های قبل در قالب تفاهم‌نامه بین پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات استان و استانداری در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس پارک فاوای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، از فعال شدن تیمچه فناوری پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات در زنجان خبر داد و گفت: می‌توانیم آموزش‌های مهارتی در حوزه تولید بازی‌ها رایانه‌ای و انیمیشن را آغاز کنیم و اواخر اردیبهشت یا اوایل خرداد نخستین پذیرش آموزش‌پذیرنده‌ها را انجام دهیم.

دامغانی زاده تاکید کرد: اقتصادی کردن گلخانه‌های ۵۰۰ متری اقتصادی و حمایت از نسل جوان که سرمایه زیادی برای آغاز فعالیت ندارند از اهداف طرح احداث گلخانه‌های کوچک‌مقیاس است.

وی گفت: گلخانه‌های کوچک‌مقیاس به صرفه نیست اما با ورود تکنولوژی آی‌تی و ایجاد شبکه‌سازی امیدواریم موفقیت‌آمیز باشد.

رئیس پارک فاوای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ابراز داشت: ۱۰ یونیت از گلخانه‌های هوشمند در دانشگاه زنجان ایجاد می‌شود و مقرر شد اعتباری را استانداری برای احداث سازه‌ها اختصاص دهد و ما نیز ۲ میلیارد تومان برای این منظور تأمین اعتبار کنیم تا زمینه کارورزی ۲۰ دانشجو را مهیا کند.

صدیق‌دامغانی‌زاد یادآور شد: یونیت‌هایی که در دانشگاه زنجان است به دانشجویان واگذار می‌شود و گلخانه‌های خراج است دانشگاه را همه افراد علاقه‌کند می‌توانند استفاده کنند و علاوه بر این در ابتدای سال ۱۴۰۲ فراخوانی را برای حمایت از توسعه فناوری شرکت‌های عضو پارک‌های علم و فناوری استان زنجان را اعلام می‌کنیم که این افراد بتوانند فعالیت خود را توسعه دهند.

وی گفت:طرحی با عنوان ایجاد گلخانه‌های هوشمند و کوچک‌مقیاس برای نخستین بار در زنجان اجرا می‌شود و در این طرح گلخانه‌های ۵۰۰ متری در یک مجموعه ساخته می‌شود و سیستم‌های عمومی را یک‌جا دریافت می‌کند.

کد خبر: ۲۰۹٬۳۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha