۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۲
نشست شورای عالی کار پیرامون تعیین حقوق کارگران هفته آینده برگزار می‌شود
رییس فراکسیون کارگری مجلس:

نشست شورای عالی کار پیرامون تعیین حقوق کارگران هفته آینده برگزار می‌شود

رییس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی، از برگزاری نشست شورایعالی کار به منظور تعیین حقوق و دستمزد کارگران برای سال ۱۴۰۲ در هفته آینده خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی بابائی کارنامی، در مورد انتشار خبری مبنی بر اینکه تاکنون نشست شورایعالی کار که باید ۲۸ بهمن ماه برگزار می‌شد، تشکیل نشده و دستمزد کارگران برای سال ۱۴۰۲ مشخص نشده است، گفت: این تاخیر به دلیل تغییر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وبه تبع آن جابجایی‌های صورت گرفته در سطح مدیران زیرمجموعه‌های این وزارتخانه ایجاد شد.

نماینده مردم ساری و میان دورود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: روز گذشته نشستی به منظور بررسی این موضوع برگزار کردیم و در این خصوص تصمیماتی اتخاذ شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: به دنبال تصمیمات اتخاذ شده در این نشست قرار بر این شد که نشست سه‌جانبه گرایی دولت، کارفرمایان و نماینده کارگران هفته آینده برگزار شود.

رییس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی، در مورد نحوه تعیین دستمزد کارگران برای سال ۱۴۰۲، تاکید کرد: قطعا ماده ۴۱ قانون کار که به تعیین حداقل مزد کارگران با توجه به درصد تورمی که از طرف بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌شود اشاره دارد مبنای تعیین میزان حقوق و دستمزد کارگران برای سال ۱۴۰۲ خواهد بود.

کد خبر: ۲۰۹٬۳۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • چشمه نوشی IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
      1 0
      حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی طبق قانون ۴۱و براساس بیمه پردازی بایداجراشوددرغیراین حق ناحق کردن میشود