۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۹
تأثیر تحولات جهانی بر قیمت هر اونس طلا

تأثیر تحولات جهانی بر قیمت هر اونس طلا

کارشناس بازار سکه و طلا گفت: قیمت جهانی طلا با آرام شدن جو سیاسی دنیا، کاهش پیدا کرد.

به گزارش بازار، محمد کشتی آرای کارشناس بازار سکه و طلا افزود: در حالیکه پیش بینی می‌شد با توجه به تحولات سیاسی و بالا رفتن حامل‌های انرژی در دنیا و قیمت تمام شده قیمت طلا، هر اونس طلا به بالای ۲/۰۰۰ دلار صعود پیدا کند، اما قیمت جهانی طلا، سیر نزولی دارد.

وی تصریح کرد: هر چند در ماه‌های آغازین سال ۲۰۲۳، قیمت هر اونس طلا در کانال ۱/۹۰۰ دلار افزایش پیدا کرد، ولی مجدداً با آرام شدن جو سیاسی دنیا و همچنین بهبود شرایط اقتصاد جهانی از جمله نرخ بهره در آمریکا و شاخص‌های اقتصادی مثل نرخ بیکاری و ارزش سهام باعث شد قیمت اونس جهانی طلا نه تنها افزایش پیدا نکند، بلکه سیر نزولی هم داشت.

کشتی آرای ادامه داد: در دو- سه هفته گذشته قیمت هر اونس طلا تا ۱/۸۷۵ دلار افزایش قیمت پیدا کرد، اما با کاهش حدود ۵۰ دلار در روزهای اخیر، در محدوده ۱/۸۲۰ دلار، قیمت طلا در بازارهای جهانی در نوسان بوده است.

این کارشناس سکه و طلا افزود: پیش بینی می‌شود با توجه به تحولات و شرایط موجود سیاسی و اقتصادی دنیا، قیمت جهانی طلا، میل به افزایش و یا کاهش نداشته باشد و در روزها و هفته‌های آینده قیمت جهانی طلا در همین محدوده با به اضافه و منهای، ۲ الی ۳ درصد، نوسان داشته باشد.

کشتی آرای در باره قیمت داخلی طلا گفت: در بازار داخلی هم قیمت طلا، سکه و ارز، با بی تفاوتی نسبت به اونس قیمت جهانی و با توجه به افزایش قیمت ارز، سیر صعودی داشته است.

کد خبر: ۲۰۹٬۳۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha